• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nu rör vi på oss igen äntligen!

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
hejsan på er ! igår fick vi ändan ur vagnen och masat oss iväg från trevliga silves och storkarna ! de har verkligen julpyntat och gjort fint i byn ! ni som är i närheten ta gärna en promenad runt på kvällen och titta på allt jobb de lagt ner ! vi kom till albufeira ställplatsen vid fotbollsstadion och var där strax efter 12 efter att ha bunkrat på lidl ! vi hade tur fick sista platsen ? får nog köpa en penninglott när jag kommer hem he he ? det var knökat här ! idag har vi promenerat ner hela vägen till beachen och gamla stan så gått en 15 km i värmen och det fina vädret ! så inte undra på att det blev ölstopp på andra advent he he
 

Elisabeth&Jan

HBK Medlem
Inlägg
63
Kommun
Linköping
HBK-Nr
14439
Medlemskap
2024
hej roligt att höra allt är ok och att ni är på rull igen ! hoppas ni får en problemfri resa hädanefter vi önskar er en god fortsättning så kanske vi ses ?
Tack det hoppas vi också. Vi har följt kusten hela vägen från Biarritz och gjort många strandhugg på vägen ner. Mycket vågskvalp har det blivit men här i Sines där vi är nu är det lugnare. Imorgon tänkte vi ta oss till Sagres och efter det var planeringen att följa sydkusten men det låter som det är trångt därnere. Det är vi inte vana vid så vi får se hur det blir.
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
hej ! idag lämnade vi albufeira och satte kurs mot olhao och hamnade på en liten privat ställplats som heter canto do sol N 37 2 46 W 7 50 22 med plats 9 bilar 2.2 km från centrum så blev en promenad idag med ! det är ju rena bantningskuren åka hb he he kostar 10 euro första tre dygnen därefter 8 euro ! 50 met till liten affär och bar samt kafe om man gillar det ! fördel om du pratar franska då ägaren verkar prata det ? fanns 2 platser kvar ? mycket hundar som skäller ! återigen en undrbar dag ialafall ! få se hur länge vi blir här men olhao är en trevlig bekantskap och priserna är hälften mot albufeira ! ha det så gött var ni nu är ?

(HBK Webb: Slog ihop de två inläggen (dubblett) för att få med alla "Gilla")
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
hej på er ! idag har det varit lite sämre väder men i alla fall inget regn ! blev en ny promenad till olhao med livet som insats för alla skällande hundar innanför staket och murar ! inte så roligt när tre dobermans kommer rusande mot en o skäller ! nästan så man gör i brallan vet ja ! och jag är inte hundrädd ! men man blir fan utskälld var man än går ! blev en lov ner till hamnen där stod ett tiotal hb på en park gratis men ingen service ! gick bort till saluhallen som man bör se och sedan in i gamla stan ! så nu har vi sett olhao för denna ggn och drar vidare mot fuseta imorg !
 

Elisabeth&Jan

HBK Medlem
Inlägg
63
Kommun
Linköping
HBK-Nr
14439
Medlemskap
2024
hej på er ! idag har det varit lite sämre väder men i alla fall inget regn ! blev en ny promenad till olhao med livet som insats för alla skällande hundar innanför staket och murar ! inte så roligt när tre dobermans kommer rusande mot en o skäller ! nästan så man gör i brallan vet ja ! och jag är inte hundrädd ! men man blir fan utskälld var man än går ! blev en lov ner till hamnen där stod ett tiotal hb på en park gratis men ingen service ! gick bort till saluhallen som man bör se och sedan in i gamla stan ! så nu har vi sett olhao för denna ggn och drar vidare mot fuseta imorg !
Håller med om att hundar verkar vara ett problem härnere. Tycker mycket om hundar men inte när dom skäller hela natten eller jagar mig på cykeln, det är riktigt obehagligt, har hänt flera gånger.
Vi står nu vid fortet i Sagres, där är det tyst och lugnt just nu.
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
hej på er ! idag har det gått 73 dag sen vi lämnade hemmet ? vilket nu är hemmet ? i alla fulla fall har vi nu tagit oss till fuseta så inte så mycket kvar av portugal ! tror det är ca 40 km ? till gränsen mot spanien ! om nån undrar vart vi är på väg ? så vet vi inte det själva mer än vi går snart in i spanien ! vi blir nog här ett par dagar i alla fall ska försöka ta tåget in till tavira det är ju en trevlig upplevelse att åka tåg som omväxling ! man får ju tänka på miljön med ?
 
H

Holsten

Guest
Angående hundar. Nyligen hemkommen från Portugal/Spanien med HB. Haft min Portugisiska vattenhund med mig som sgs aldrig skäller. Vi har aldrig blivit så utskällda någon annanstans förut. Aggressiva hundar sgs bakom varje staket. Köpte en käpp i Fuseta för att freda oss mot lösa hundar. Kändes oroligt vid sgs varje promenad. Var bättre när man kom upp mot Alicante.
För övrigt irriterande med alla hundskitar överallt, kände mig udda som alltid plockar upp skiten.
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
hej ! det var ett riktigt oväder inatt med stormvindar och regn vaknade av att plåtisen gungade och det smattrade mot taket ! som tur var ingen markis ute ! men det drog över dan varit hyfsat solig och ca 17 gr ! tog en promenad i hamnen och en sagres på baren därnere var gott när man satt mot väggen och solen värmde ! sedan hittade vi den andra jvg stationen i byn finns ju två därifrån ska vi ta tåget in till tavira imorg tänkte vi !
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
hej på er ! för några dagar sedan blev vi rejält bitna av mygg det blev stora blaffor som det brukar bli ? ett av betten på min resekompis svullnade upp rejält och blev till en stor vätskefylld blåsa ! vi vågade inte pungtera denna med tanke på infektioner ? idag tog vi tåget till tavira och gick in på ett apotek för konsultation av blåsan ! de remiterrade oss genast till en läkare en bit därifrån ! tog lite tid innan vi hittade men fann det till slut ! gick upp 1 vån inte en människa i väntrummet ? dörr stod på glänt knackade och gick in försiktigt ! där satt han farbror dr ! lite förvånad frågade han vem av oss som behövde hjälp ? han satte genast igång kollade blodtrycket om det fanns feber osv ! berättade han tyckte sverige var ett fint land som han besökt för många år sen ! han stack inte hål på blåsan utan skrev recept på medikamente och speciellt plåster ! ringde o kollade med apoteket så de hade grejorna hemma ? skrev kvitto stämplade och tog 40 eur för besväret ! ingen väntetid här inte ! efter hämtat ut recepten som gick på 20 eur till kunde vi gå ut och äta en pizza och en kall öl till det ! perfekt ! efter promenad i tavira kunde vi ta tåget tillbaka med pensionärsrabatt vilket kostade 0.85 eur bra deal för tågresa ! imorg sätter vi nog kurs mot spanien om inget oförutsett inträffar ?
 
Toppen