• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nu börjar sommarens plåga!

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
2017-06-02 07:57, Inbrott, Stenungsund
Inbrott i husbil på rastplats

Ett tyskt par som övernattat i sin husbil på Ödsmålsbrons rastplats upptäcker att någon under natten brutit sig in i husbilen och stulit deras tillhörigheter.

Organisation
Polisen Västra Götaland
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Re: Sv: Nu börjar sommarens plåga!

Hur många har högvis med kontanter med sig i husbilen?
Det naturliga är väl att man har betal/kreditkort med sig och inte så mycket kontanter.
Kort spärrar man ju snabbt och att ha något extra betalkort med sig gömt på något klurigt ställe är väl inte hjärnkirurgi.
Lite märkligt är det nog att folk blir av med "hela" reskassan.

Naturligt? Problem med kortbetalning i hela landet. www.sydsvenskan.se/2017-07-24/problem-med-kortbetalning-i-hela-landet
 
F

F.d. 55554

Guest
Sv: Nu börjar sommarens plåga!

HD.se
Tjuvar bröt sig in i husbil – försvann med 17 000 kronor
Paret parkerade sin husbil på Järnvägsgatan Landskrona under söndagskvällen och tog en promenad.

Mycket pengar, står inte om det är Svensk eller utländsk husbil.

Jojje
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.672
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Re: Nu börjar sommarens plåga!

Bra fråga! Vi har vänner vars bror fick inbrott mitt på dagen i samband med ett stopp på Lidel. De var borta ca 25-30 minuter. Problemet var att larmet gick men ingen brydde sig. Så några enkla lösningar tror jag inte finns. Idag berättade en annan vän om hur en släktning blev av med cykeln. Någon klippte vajern med bultsax. De anade vem som gjord det och körde till baka på eftermiddagen, då var hans cykel kvar på stället. Han gick iväg in i affären men frun hade gömt sig vid förarsätet, med backkameran på. Mycket riktigt nu skulle de ha hans cykel också. Hon startade slängde i backen och fick dom att springa sin väg. Bultsaxen hängde kvar i vajern. Själv tänker jag att det nog är så att bästa larmet är att själv ha koll på vad man gör och var man är. Har varit verksam på mycket farliga och brottsutsatta platser både i Sydamerika och Afrika. Har aldrig blivit av med en krona. Jag menar inte att någon får skylla sig själv, men jag menar att egen vaksamhet är viktigaste skyddet mot alla former av brott.


Andgående att larmet gick, kan det bero på att MÅNGA
öppnar sina dörrar utan att larma av.
Vi har sett detta fenomen på många ställen.
Sista gången vi var på ELMIA. Då gick ett par
och duschade damen kom först tillbaka och
öppnade dörren den var larmad vad hände?

HaDe Hasse
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Nu börjar sommarens plåga!

Ett larm som sänder SMS samtidigt som sirenen ljuder hade kanske hjälpt i detta fallet?
Dvs om man törs konfrontera tjuven.
 
Toppen