• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nu är det bekräftat, Kungen är medlem i HBK!

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Plockade upp den Norska veckotidningen Viking Posten, som distribueras på Costa Blanca.

På första sidan läser jag; "Han er kongen av campingplassen" och illustreras med en bild på en stor härlig husbil.
http://www.spaniaavisen.no/photoalbum/view2/P3NpemU9b3JnJmlkPTc2NjM4NQ.jpg

Vid kontroll i vårt medlemsregister så hittar jag Herrskapet Kurt och Helen Möller.

Fin bil!

TommyD
 

kurtmo

HBK Medlem
Inlägg
239
Kommun
Borgholm
HBK-Nr
12092
Medlemskap
2024
Det är nog en vidareutveckling av den. Här finns bilgarage för Mini Cooper. Den då då sag klarar endast Smart i garaget. STX bygger 150 st. 26 tonsbilar/år på Mercedes Actros chassi md 510 hk 2500 Nm. De flesta byggs som hästbilar för en kapistalstark kundgrupp. Det blir undan för undan för som vill ha en ”riktig” husbil och byta upp sig från Concorde o Morelo som är det de flesta tänker på. Bilen är mycket lättkörd med 12 växlad automat. Den är har medstyrande 3:axel som går att den inte känns större än en 10 meters bil. Den kräver dock 12 m. vid parkering. Bredden med utkörda slidouter är 4,17 m. Det mest positiva är priset 460’€ + moms. Det är lägre än Morelos Empire 12 m som är en 15 ton tung 2 axlig bil med 299 hk. Jämför man mot en Concorde Centurion 12 m. med 1 liten slide out på en 0,5 m och 22 ton så är besparingen 2 miljoner. Leveratiden är kort bara någon vecka om man väljer någon av lagerbilarna i stället får bortåt ett år.
Det bästa är att allt går på el eller diesel ombord. Ingen gasol finns installerad. Ta en titt på www.stephex.com om intresse finns eller maila mig på kurtmo@hotmail.se för hjälp hur du kommer vidare.
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.807
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Vilka bilar!!!
Den där jag får plats med både Porschen och Ferrarin verkar bra! Blir förstås lite dyrt att fylla garaget också, tyvärr.
Men de inneutrymmena skulle man ha i sin plåtis, yttermåtten vill jag dock inte ha.
 
Toppen