• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

nordic husbilar

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Jag visade min granne en nordic 599, han blev överaskad om planering i liten bil, så han ville jag skulle fråga i hbk om kvaliteten,han är inte medlem och första gång köpare ,fördelar o nackdel, och när dom slutade tillverkning av 599,jag har frågat förut men nu är min granne, nyfiken och jag vet ingenting om nordic .Håkan
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.180
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Frågan ställdes, svaret kanske är obekvämt för någon.

Så länge Nordic tillverkas med trästomme och 70 tals metoder, till ett pris där man kan få en Tysk premiumkonstruktion, är märket inte konkurrenskraftigt på något sätt.

Jag är tydligen inte den ende som tycker så.
Registrering av Nordic husbilar var 2016 4st, 2017 0 st.

M?rkesuppdelad registreringsstatistik
 
F

F.d. 26513

Guest
Har heller aldrig förstått tjusningen med Nordic. Kantig och tråkig exteriör design och omodern insida. Ligger dock några på blocket av senare modell som ser bättre ut invändigt.

Tror dom är stora på specialtillverkning. Polisen åker väl Nordic?
 
F

F.d. 50609

Guest
Jag har till och från genom åren kollat lite på Nordic just för att de är svenskbyggda, väldigt vinteranpassade och rejäla, välplanerade i sin litenhet - tycker jag.
Men jag vill inte ha en säng att klättra upp till, och vill ha lite mer svängrum omkring mig. Så det blir ingen Nordic för mig trots allt :)
Som någon nämnt tidigare så har jag också fått intrycket att när man köper en ny Nordic kan man påverka inredning och utrustning ganska mycket.
 
P

Pumbaa

Guest
Kolla Nordic Husbilars hemsida. Nordic 599 byggs fortfarande på beställning. Anpassning sker individuellt efter önskemål. Vi är mycket nöjda med alla Nordicbilar som vi har haft. Nuvarande är en Explore högbädd (långbäddar med garage under) som fungerar perfekt både sommar och vinter. Med alkoven kan våra båda pojkar följa med och de svängbara framstolarna ger en fin sittgrupp för upp till 6-7 personer. Med hjälp av isolerad skjutvägg mot hytten får vi mycket god vinterkomfort och det ger dessutom en svalare bil på sommarnätter. Dessutom gör det saken besvärligare för eventuella tjuvar, som inte har direkt tillträde in i husbilen genom att bryta upp framdörrarna. Min fiffige man har fixat till låsanordning som hindrar sådana försök effektivt.
 
Toppen