No smoking

Tråd startad i 'Under Markisen' av egonh, 5 April 2019.

1. tor-ake

tor-ake HBK Intresserad

Kommun:
    Österåker
    Ersättningar var "räddningen" för mig, jag hade snusat i 20 år och hade ingen egentlig vilja att sluta snusa, men min syster, också långsnusare, introducerade mig till ett tobaks- och nikotinfritt snus (alltså helt verkningslöst) som hette Onico, jag gick över till det i ett år och sedan var jag fri. Och är fortfarande, 10 år senare. 10 år med vita tänder, normal andedräkt och ingen ångest över att inte kunna hitta snus på utlandsresor. Dessutom - två dosor i veckan = 100 dosor/år ggr 30kr = 30.000kr

30 lax kan man göra mycket roligt med!

Jag undrar om man inte skulle kunna sluta röka på liknande vis - att man börjar med ett surrogat av någon sort, tobaks- och nikotinfri rök och sedan när kroppen är helt ren från nikotinsuget, då kastar man surrogatet. Finns det något bra sådant alternativ?

Gbgivan och Marianne & Ranko gillar detta.
  2. Marianne & Ranko

Marianne & Ranko HBK Medlem

Kommun:
    Göteborg
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    12537
    Fantastiskt tor-ake, känner igen mig i din berättelse. Visst kan man leva utan nikotin, en helt onödig stimulans i livet. Jag testade också onico men gick över till ingefära istället då den fanns överallt i hela världen. Fungerade klockrent för mig och som dessutom är bakteriedödande, aldrig förkyld! ...men det är en annan tråd : )

3. Gbgivan

Gbgivan HBK Intresserad

Kommun:
    Göteborg
    Köttbit på grillen köper jag för det handlar om överlevnad, mat mm, cigg däremot ’ ren och skär löja”ett egoistiskt påfund!

Ch & Ib gillar detta.
  4. Gbgivan

Gbgivan HBK Intresserad

Kommun:
    Göteborg
    Dom du just nämde

5. PeterK

PeterK HBK Medlem

Kommun:
    Köping
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    14860
    30x100=3000, alltså 3lax.

Fortfarande snusare :)

Ulf Ringdahl gillar detta.

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.