• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

No smoking

tor-ake

HBK Intresserad
Inlägg
226
Kommun
Österåker
Ersättningar var "räddningen" för mig, jag hade snusat i 20 år och hade ingen egentlig vilja att sluta snusa, men min syster, också långsnusare, introducerade mig till ett tobaks- och nikotinfritt snus (alltså helt verkningslöst) som hette Onico, jag gick över till det i ett år och sedan var jag fri. Och är fortfarande, 10 år senare. 10 år med vita tänder, normal andedräkt och ingen ångest över att inte kunna hitta snus på utlandsresor. Dessutom - två dosor i veckan = 100 dosor/år ggr 30kr = 30.000kr

30 lax kan man göra mycket roligt med!

Jag undrar om man inte skulle kunna sluta röka på liknande vis - att man börjar med ett surrogat av någon sort, tobaks- och nikotinfri rök och sedan när kroppen är helt ren från nikotinsuget, då kastar man surrogatet. Finns det något bra sådant alternativ?
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Fantastiskt tor-ake, känner igen mig i din berättelse. Visst kan man leva utan nikotin, en helt onödig stimulans i livet. Jag testade också onico men gick över till ingefära istället då den fanns överallt i hela världen. Fungerade klockrent för mig och som dessutom är bakteriedödande, aldrig förkyld! ...men det är en annan tråd : )
 

Gbgivan

HBK Intresserad
Inlägg
93
Kommun
Göteborg
Vi lever nog inte i samma verklighet , folk röker och kommer att fortsätta att röka , folk kommer att lägga sin köttbit på grillen oavsett vad vi tycker , det kommer att dofta rök , grillukt , dieselavgaser, hundskit , man kan med andra ord konstatera att, thats life
Köttbit på grillen köper jag för det handlar om överlevnad, mat mm, cigg däremot ’ ren och skär löja”ett egoistiskt påfund!
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.863
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Ersättningar var "räddningen" för mig, jag hade snusat i 20 år och hade ingen egentlig vilja att sluta snusa, men min syster, också långsnusare, introducerade mig till ett tobaks- och nikotinfritt snus (alltså helt verkningslöst) som hette Onico, jag gick över till det i ett år och sedan var jag fri. Och är fortfarande, 10 år senare. 10 år med vita tänder, normal andedräkt och ingen ångest över att inte kunna hitta snus på utlandsresor. Dessutom - två dosor i veckan = 100 dosor/år ggr 30kr = 30.000kr

30 lax kan man göra mycket roligt med!

Jag undrar om man inte skulle kunna sluta röka på liknande vis - att man börjar med ett surrogat av någon sort, tobaks- och nikotinfri rök och sedan när kroppen är helt ren från nikotinsuget, då kastar man surrogatet. Finns det något bra sådant alternativ?

30x100=3000, alltså 3lax.

Fortfarande snusare :)
 
Toppen