• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Navigon GPS

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
min Navigon GPS fungerar inte. Har kegat i 3år och nu när jag startar den finns inte så många menyer etc
Batteriet är nu laddat men får inte igång den som den har fungerat. Någon som vet vad som hänt eller är der bara att
Slänga den ?
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Vad heter modellen? Om du inte har manualen kvar så kanske den finns att ladda ner. Många GPS'er går att nollställa & starta om. Det brukar finnas en liten tryckbrytare i ett litet hål på GPS'en som man håller inne med en nål eller liknande i uppstartsögonblicket.

Bennie
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Vad heter modellen? Om du inte har manualen kvar så kanske den finns att ladda ner. Många GPS'er går att nollställa & starta om. Det brukar finnas en liten tryckbrytare i ett litet hål på GPS'en som man håller inne med en nål eller liknande i uppstartsögonblicket.

Bennie
Navigon 8110. Har manual hemma men det fungerar inte som är skrivet. Trucker in Reset knappen men starta bara med en bild och några menyval men sen händer ingenting ??
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Har provat allt nu. Det visas bara visas vissa menyer men går inte längre. Får väl köpa en ny GPS
Går inte heller att göra en reset
 
F

F.d. 53814

Guest
Jag skulle tro att din gps har tappat sin kalender.
Kalendern håller råda på vilka satelliter som ska finnas när och var.
Det laddas ned uppda.teringar var gång mottagaren är igång men har den tappat bort sig helt krävs komplett ny nedläsning.
Se till att den är strömförsörjer och lägg den så den har ordentligt fri himmel.
Låt den ligga igång en dag så hoppar den nog igång igen.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Det du säger låter helt troligt.
Batteriet kanske också är slut. Har legat i en låda i tre år. Går inte ladda ner programdara från datorn men det slutar till hälften med error. Den får ju ström från USB sladden. Skall prova att köpa nya batterier imorgon och se om jag klarar det. Annars blir det soptunnan och köp av en ny.
Vad skall man köpa för GPS idag ?
 
F

F.d. 24279

Guest
Det du säger låter helt troligt.
Batteriet kanske också är slut. Har legat i en låda i tre år. Går inte ladda ner programdara från datorn men det slutar till hälften med error. Den får ju ström från USB sladden. Skall prova att köpa nya batterier imorgon och se om jag klarar det. Annars blir det soptunnan och köp av en ny.
Vad skall man köpa för GPS idag ?
 
F

F.d. 24279

Guest
En surfplatta är optimal och sen finns det många navigations appar som är billiga att köpa med gratis livstidsuppdateringar av kartor. Jag har i min platta Igo Navigation ,Mapfactor navigation ,Magic Earth Pro (förut hete den Earth66),Co Pilot,Sygic och Here ...plattan är Lenovo TB-8504F Android -version 7.1.1 och snål på strömmen
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Det du säger låter helt troligt.
Batteriet kanske också är slut. Har legat i en låda i tre år. Går inte ladda ner programdara från datorn men det slutar till hälften med error. Den får ju ström från USB sladden. Skall prova att köpa nya batterier imorgon och se om jag klarar det. Annars blir det soptunnan och köp av en ny.
Vad skall man köpa för GPS idag ?
Jag tror(!) att Garmin Camper 770 ligger närmast, men å andra sidan så har du väl sett det mesta söder om Såpan, så du behöver väl inte nå mer skräp i bilen
 
Toppen