• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nattklocka

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.817
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Nattklocka


Jag köpte ovanstående, helt kass. Det var kortis i ciggkontakten, så säkringen var trasig. Bytte säkring, den gick direkt igen. Plockade isär kontakten, det var mycket litet avstånd mellan plus och minus.
Klippte kabeln och kopplade in den direkt på 12 V (via flatstiftsäkring). Men kabeln var av så dålig kvalitét att den gick knappt att skala, väldigt mjuk plast, mycket tunna och sköra koppartrådar. Efter att ha fått kortslutning inne i kabeln (bränt 5 säkringar till) åkte den i papperskorgen.
Den var snygg de få minuter den funkade. Men 12/24-knappen funkade inte heller, den stod på 12h hela tiden.
Det blir till att leta vidare...
 

Jolof

HBK Medlem
Inlägg
440
Kommun
Hedemora
HBK-Nr
11883
Medlemskap
2024
Sv: Nattklocka

Har du fått hem klockan och vad tycker du isf om den?

Tack för påminnelsen!

Tyvärr så har jag lyckats köpa en snik variant (den jag länkade till) så min klocka saknar det extra batteriet samt att ljusstyrkan inte går att justera.
Dålig research av mig, så jag får ta det som läropengar och kommer beställa den rätta modellen. Så ska ni beställa ett exemplar så kolla att den har en liten lucka på baksidan för extra batteriet! På den modellen kan man även justera ljusstyrkan. Detta är viktigt tycker jag då den lyser för starkt enligt mitt tycke.

Men annars är jag supernöjd med den, behöver ladda den efter lite mer än en vecka när den går på det inbyggda batteriet (tror att den kommer gå betydligt längre om man har modellen med möjlighet till att sänka ljusstyrkan). Klockan börjar flimra när det är dags att ladda så man blir förvarnad.
Lampan som man kan tända (ramen lyser) har jag haft nytta av flera gånger, den lyser starkare än jag trodde.
 
Senast ändrad:

Lubbis

HBK Medlem
Inlägg
361
Kommun
Linköping
HBK-Nr
22882
Medlemskap
2024
Ö

örjan o irene

Guest
Sv: Nattklocka

AppleWatch. När man lägger den på nattduksbordet för laddning visar den tiden med stora siffror. Måste dock "knacka" på den för att den ska lysa upp
 
Toppen