• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Några goda recept i Omnia

SoT

FD HBK Medlem
Inlägg
201
Kommun
Malmö
HBK-Nr
8036
Medlemskap
2023
Jag använder numera ofta vår Omnia till att laga både det ena och det andra när vi är ute med bilen. Det senaste var en nöt- och fruktkaka som blev en god bakelse (lite gott får man ha ibland) och en makalöst god Melanzane (italiensk auberginegratäng). Den senare krävde både tid och plats men var värt varenda sekund när den väl var färdig. Har äntligen fått ner dessa två recept också om någon är nyfiken. Fler recept kommer framöver :)

Bra losning i kok utan ugn | Veckansmiddag


//Sanna
 
F

F.d. 30064

Guest
Sv: Några goda recept i Omnia

Hej
Använder oxå vår Omniaugn väldigt mycket när vi är ute. Jag brukar göra en pizzarulle som blir fantastiskt saftig och god och mycket krispig även ovanpå. Pålägg efter behag, rullaihop lägg i Omnian o ca 30 min på inte alltför stark låga. Mums helt enkelt.

Sylvia
 

coe

HBK Medlem
Inlägg
288
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
3052
Medlemskap
2024
Sv: Några goda recept i Omnia

Den skulle jag väldigt gärna läsa en närmare beskrivning på.
Vi har bara börjat med enkla mjuka kakor. Man måste lära sig reglera värmen, kan säga att den första blev ganska torr (minst sagt).
 
H

hianders

Guest
Sv: Några goda recept i Omnia

Den skulle jag väldigt gärna läsa en närmare beskrivning på.
Vi har bara börjat med enkla mjuka kakor. Man måste lära sig reglera värmen, kan säga att den första blev ganska torr (minst sagt).

coe - googla på Omnia ugn så finns där många kul recept. Det finns också en bok som man kan köpa separat. Men googla först! Vi använder den mycket också och har gjort Jansson, gratänger, fläsk(bacon)pannkaka, banankaka m m. Kommer i vår/sommar använda den att värma små baguetter till morgonkaffet vilket vi inte gjort tidigare.

Inger/fru hianders


PS I regel skall man använda minsta lågan om jag minns rätt DS
 

Rosie o Hasse

HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Oxelösund
HBK-Nr
18325
Medlemskap
2024
Sv: Några goda recept i Omnia

Första inlägget efter vi gått från intresserad till medlem. Vart väldigt nyfiken på pizzarullen, något tips på hur ni brukar göra vore bussigt.
 
Toppen