• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Myggmaskiner funkar dom ?

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.476
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Myggmaskiner funkar dom ?

Gasol ska man använda inne i husbilen inte slösa bort den på annat, sitter nu vid Hårkan i Föllinge (Jämtland) solar och myser i solen, inte en mygg inte en knott gasolen kokar jag kaffe med och sparar på resten tills Rödingen skall tillagas :D:D

/Pelle
 

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Inlägg
640
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
Sv: Myggmaskiner funkar dom ?

Jo, den förbränns till koldioxid och simulerar andedräkten från en människa, innan fläktar och gifter tar död på myggen sen :) Fungerar riktig bra faktiskt...
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Myggmaskiner funkar dom ?

UV basserte lokker i første hånd til seg større flygende insekter og endel mygg, har liten virkning på knott og sandfluer. Endel tester viser at UV har omlag halvparten av sin fangst på fjäriller og nattsvermere. Ved direkte sammenligning hvor en og tilsetter CO2 til UV-fangeren kommer den opp i omlag samme fangstmengde som en gasoldreven, men med mye fangst av insekter som burde få leve. Gasol utstyret og de som bruker CO2 fra flaske eller fast form sammen med el-varme ser ut til å klare å fange nesten rent med mygg, knott, sandfluer og andre blodsugende insekter.

Tog ett foto i somras på uppsamlaren till min UV-baserade myggdräpare. Full av knott, som en tvättsvamp
Så visst fungerar de på knott också.
Lite sent svar, men kan vara bra att veta till nästa år.
:)


P1000796(1).JPG
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.180
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Sv: Myggmaskiner funkar dom ?

Detta fick stor spridning i somras;

Så gör du en egen knottfälla | Sommar | Aftonbladet


Sk%C3%A4rmavbild+2015-07-07+kl.+10.02.01.png
 
F

F.d. 53814

Guest
Sv: Myggmaskiner funkar dom ?

Wizard, Effektiv :)
Vad är det för modell?
 
Toppen