• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Motorlampa lyser i Fiat Ducato 2,3

H

halvarsbenning

Guest
Vår husbil har gått 1800 mil. Nu lyser motorlampan, Falck Assistance har kollat och vi har fått besked om felmeddelande: P2454 Diesel Particle Filter pressure sensor A circuit low. Har någon annan råkat ut för detta? Vilken åtgärd?
 
F

F.d. 52908

Guest
Sv: Motorlampa lyser i Fiat Ducato 2,3

Samma sak har drabbat mej, två gånger dessutom. Anlitade en verkstad ( inte Fiat) som släckte lampan men inte fattade vad de skulle göra så lampfan tände igen efter 5 km. Åkte till fiat som bytte givare och släckte lampan, sen har det varit ok kostnad ca 2000 kr. Hoppas det går bra för dej.
 

linden

HBK Medlem
Inlägg
1.755
Kommun
Gävle
HBK-Nr
1219
Medlemskap
2024
Sv: Motorlampa lyser i Fiat Ducato 2,3

Samma här. Det är partikelfiltersensorn. Det kommer in kondensvatten i den och då slutar den att fungera.

Reservdelsnummer är OE 51908411
 
Senast ändrad:

Nyhlen

HBK Medlem
Inlägg
914
Kommun
Malmö
HBK-Nr
9883
Medlemskap
2024
Sv: Motorlampa lyser i Fiat Ducato 2,3

Vår bil 2013 med ca. 3 000 mil på mätarn
När vi startade i morse fick vi P2454
Återställde och har inte återkommit
/Thomas
 
F

F.d. 54329

Guest
Sv: Motorlampa lyser i Fiat Ducato 2,3

Hej!
Hade detta fel också. Försökte laga det på stor lastbilsverkstad i Jönköping men felet återkom. Vände mig till Fiat service i Södertälje som direkt visdte va det va. För korta kaplar till partikelsensorn till insprutningen. Dom sträkte upp kablarna och fäste om dom. 300kr felet borta. Känt fel enligt denna verkstad.
 

Topaz

HBK Medlem
Inlägg
830
Kommun
Tranås
HBK-Nr
20987
Medlemskap
2027
Sv: Motorlampa lyser i Fiat Ducato 2,3

Hej!
Hade detta fel också. Försökte laga det på stor lastbilsverkstad i Jönköping men felet återkom. Vände mig till Fiat service i Södertälje som direkt visdte va det va. För korta kaplar till partikelsensorn till insprutningen. Dom sträkte upp kablarna och fäste om dom. 300kr felet borta. Känt fel enligt denna verkstad.

Lönar sig att åka till en märkesverkstad som har bäst kunskap om sina fordon.
 
Toppen