• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Motorhaveri i pyreneerna

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
:msn_wall:Nu har jag ingen koppling i dubbel bemärkelse internet har nu lagt av. .så jag provar från mobilen

Folksam vill att det skall finnas viktig underlag på räkningarna som jag betalar vilket är ok. ..Och för att inte hamna framöver i sitsen att de betalar inte tillbaka pengarna så skickar jag dem en kopia på räkningen så de kan kontrollera att allt de behöver finns där.. min tanke är ju att kunna köra vidare så fort bilen är klar. . jag vill ju inte stanna här bara för att Folksam inte svarar på min undran

Jag gjorde ett tredje försök med folksam. ..de smsa mig att andra bärgningen får jag själv betala. ..???? Ingen har ju ställt något krav eller liknande till Folksam om bogseringen av bilen??? I min tredje undran handlade det bara än en gång om taxi kvittot. Det verkar helt omöjligt att få svar av folksam så jag kan gå vidare i ärendet:msn_wall::msn_wall::msn_wall:
:msn_wall:
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
:msn_wall:Fick precis ett sms där de ber om ursäkt
Och trotts att jag har skickat in kvittot så säger de nu att de har inte fått något kvitto:msn_wall:
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Antagligen är jag mycket besvärlig nu när jag vill säkerställa att allt sen går smärtfritt. ..istället för att vänta på svar från folksam när jag är flera hundra mil härifrån ni får ursäkta mig om jag aviker från vad ni andra skulle ha gjort
Kram Wovi Peter och Tilka
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
.Såhär mycket kostar det att byta kopplingen i Spanien... Jag har inget att jämföra med men tykte att det var dyrt.... hur som helst så kan jag nu köra vidare... när jag fått svaren från Folksam. :confused:IMG_0074.JPG
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Jag betalade ca. 500 euro i Tyskland för 3 år sedan (hemma nästan 15000:) så det du betalade var väl inte så blodigt, alla priser har ju en tendens att höjas med tiden. Kolla upp vad det kostar här hemma idag så skulle jag tro att det du betalade var bra jämfört med här hemma.
 

Fincan

HBK Medlem
Inlägg
951
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2024
Huescar= ligger nordost om Granada längs väg 330
Huesca= norr om Zaragossa, mellan Zaragossa och Jaca
hårfin skillnad men ett avsevärt avstånd mellan städerna
mvh
Fincan
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Kopplingen var helt nersliten.:eek:.. Är det så att en H-bils tyngd sliter mer på kopplingen...? Under alla år jag har kört så har det inte varit mycket slät väg... Bergit och mycket växlande... Så nu kanske jag kan vänta att växellådan lägger av :eek: .... Nä.. Jag kan bara hoppas att "han där uppe" framöver inte har fler prövningar för mig...
Önskar alla en trevlig helg .... Vi sitter just nu på en byggarbetsplats utanför Montpellier :confused: .... Än har polisen inte dykt upp :eek:
För den som är itresserad kan jag rekomendera vägen mellan toulouse i frankrike och Huesca i spain.... Mycket vacker natur och många fina små byar man kör igenom :yes:
 
Toppen