• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Morelo kvalitet

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.236
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
För att undvika att tråden "Kabe kvalitet" spårar ur mer än "vanligt" startar jag denna.

Hittade denna FB grupp som belyser Morelos kvalitet:
Morelo Owners

Är du inte med i FB, men överväger en Morelo, gå med i FB!
Kan bidra till ett välinformerat köp.
 

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Att göra en jämförelse mellan olika tillverkare och/eller modeller för att på så sätt försöka bilda sig en uppfattning om vilken bil som är bäst/sämst är dömt att misslyckas och leder bara till irritation och missförstånd. Så det är bra att du lyfter problematiken i och med att du belyser att andra tillverkare/modeller också drabbas av div. typer av problem (konstruktionsfel, falerande komponenter, installationsmissar mm.).

Vill man hittar man brister, på ett eller annat sätt, på förmodligen alla husbilar med många funktioner, vissa större/allvarligare än andra. Många av dessa "problem" är dock lätta att fixa själv så jag tror många av oss löser problemet, glömmer och är nöjda.

Sedan är det både förståerligt och naturligt (tror jag) att jag blir besviken/irriterad och kanske arg om jag får semestern helt/delvis förstörd pga. en bl som krånglar mycket vid "fel" tidpunkt och som jag betalat en hiskerlig massa pengar för. Priset är här oväsentligt, vi blir alla lika besvikna.
 
Toppen