• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mora Camping

Karin & Leif

HBK Medlem
Inlägg
35
Kommun
Ljusdal
HBK-Nr
9851
Medlemskap
2024
Tänkte boka 2-3 dygn på Mora camping i samband med Kortvasan 2015 på deras hemsida, MEN det gick inte, måste boka 1 vecka. Med risk för att jag skulle bli väldans arg om jag ringde för att fråga varför så skickade jag ett mail några dagar efter Pingst för att få en förklaring, har fortfarande inte fått svar trots ett mail till. Man ska väl inte behöva bo där en vecka för att åka skidor en dag NÄ FY Mora Parken skärpning
 

kersa

HBK Medlem
Inlägg
60
Kommun
Vara
HBK-Nr
2213
Medlemskap
2026
Sv: Mora Camping

Varför boka finns platser men utan el dom gått inte att boka fanns många lediga platser -14
Hälsningar Lars-Inge
 

Olle Ö

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
696
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
1028
Medlemskap
2024
Sv: Mora Camping

Kommunen har sålt campingen till Grönklttgruppen. Affären ska visst ske i slutet av sommaren eller i höst.
Kanske därför du inte får något svar.

/ Olle
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Mora Camping

Tänkte boka 2-3 dygn på Mora camping i samband med Kortvasan 2015 på deras hemsida, MEN det gick inte, måste boka 1 vecka. Med risk för att jag skulle bli väldans arg om jag ringde för att fråga varför så skickade jag ett mail några dagar efter Pingst för att få en förklaring, har fortfarande inte fått svar trots ett mail till. Man ska väl inte behöva bo där en vecka för att åka skidor en dag NÄ FY Mora Parken skärpning

Karin, det kallas för beläggningsoptimering inte alls ovanligt i hotellbranschen i samband med större evenemang.

Bättre med 80% beläggning i 7 dagar, än t.ex. 100% i 2 dagar och 5 dagar med 40%.

Så fungerar marknadsekonomin och naturligt att företagen försöker maximera sina intäkter vid speciella arrangemang som Vasan.

Men förstår dig som drabbad, att det känns helt tokigt.
 
Toppen