• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mora Brandkår hetsar mot husbilar - Kräver minst 4 meters avstånd på ställplatser

F

F.d. 54123

Guest
Sv: Mora Brandkår hetsar mot husbilar - Kräver minst 4 meters avstånd på ställplatser

Suck! Ja, det är ju inte konstigt att trådar blir långa. Det som du skriver om har det svarats på tidigare.

Kort sagt så är platsen hänvisad till som husbilsparkering från andra parkeringar som kommunen ansvarar för. På platsen, som är väldigt stor, har det dock förekommit rena campingbetenden utan hänsyn till gällande råd. Därav upplysningsbesöket från brandchefen. Åkte förbi platsen innan brandchefens besök och uppriktigt sagt såg det ut skrämmande bedrövligt så jag förstår hans besök.

Generellt gäller för att tillhandahålla parkeringar och campingar måste parkerings- och campingägare rätta sig efter brandchefers krav. Den befogenheten har alla brandchefer.
 

Leifw

FD HBK Medlem
Inlägg
2.516
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021
Sv: Mora Brandkår hetsar mot husbilar - Kräver minst 4 meters avstånd på ställplatser

Man måst väl inte fara till Mora.

Leif
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sv: Mora Brandkår hetsar mot husbilar - Kräver minst 4 meters avstånd på ställplatser

När vi var i Mora förra året så fick jag beskåda Mora brandkår i yrkesutövning. Brandchefen kan kanske hålla tändstickskurs för nysvenskar istället för att gå och dela ut gula lappar på ställplatsen? Hassan livs fick ut två stycken ambulanser, två polisbilar, sex brandbilar och en helikopter. En imponerande styrka i det lilla samhället.
 

Bilagor

  • 675.JPG
    675.JPG
    2,7 MB · Visningar: 10
  • 676.JPG
    676.JPG
    2,9 MB · Visningar: 6
  • 677.JPG
    677.JPG
    2,7 MB · Visningar: 6
  • 678.JPG
    678.JPG
    2,8 MB · Visningar: 5
  • 679.JPG
    679.JPG
    2,3 MB · Visningar: 5
  • 680.JPG
    680.JPG
    2,7 MB · Visningar: 6
Toppen