• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mobil kommunikation, avtal Tele2-Husbilsklubben.se

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Mobil kommunikation
För de flesta medlemmar börjar snart husbilssäsongen och därför påminner vi om:

Du vet väl om att vi har ett avtal med Tele2 för mobilabonnemang och mobilt bredbands-abonnemang.
Avtalet ger dig 20% rabatt på månadskostnaden och gäller för medlem i Husbilsklubben.se samt för medlemmens familj.
Mobilabonnemang innebär att du får ett SIM-kort att sätta i telefonen och ett extra datakort att sätta i surfplattan (om denna har en plats för SIM-kort) eller i en router. Du kan beställa ytterligare datakort men betalar då ordinarie pris för det eller de extra datakorten utöver det som ingår i abonnemanget.

Ett bredbands-abonnemang fungerar bara inom Sverige och det går inte att ringa med ett sådant abonnemang annat än via Skype och liknande program.

För att beställa abonnemang med Husbilsklubbens rabatt använder du följande länk. Det är enda sättet att kunna få vår rabatterade abonnemang.
Mobil kommunikation
I bifogade broschyr kan du läsa mer om de olika abonnemangen.​

Tele2 följer EU-direktivet som ger operatören rätt att begränsa användningen av mobilabonnemanget utanför Sverige men inom EU och EES-staterna till max. en sammanhängande period om 4 månader.
Denna restriktion drabbar enbart de som övervintrar utanför Sveriges gränser och då längre tid än 4 månader. Vi har en dialog med Tele2 om vårt önskemål att förlänga den perioden samt att få några ytterligare alternativ med ännu större surfvolymer men ännu inte fått till stånd denna utökning
 

Bilagor

  • Tele2-Husbilsklubben-flyer.pdf
    175,3 KB · Visningar: 68

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Hej. Jag har ett avtal på 20 GB som jag betalar 149kr för, det är ett gammalt avtal.
Lasse
Det kan vara intressant för andra medlemmar att veta vad som ingår i ditt abonnemang så att vi "jämför äpplen med äpplen".
Detta gäller för Husbilsklubbens avtal med Tele2.
1. Operatör: Tele2.
2. Bindningstid: ingen
3. Uppsägningstid: 30 dagar.
4. Samtalskostnad: Fria samtal, SMS och MMS inom Sverige samt från andra EU/EES-länder
5. EU-data: Surfa för samma pris som hemma med den volym som gäller för abonnemanget.
6. Extra datakort: 1 extra datakort kostnadsfritt, Tele2 har ändrat villkoren för nytecknade abonnemang, nu ingår inte något extra kostnadsfritt datakort.
7. Kan medlemmarna i Husbilsklubben och deras familjer teckna abonnemang enligt avtalet?: Ja

Fyll gärna i dina uppgifter så vi kan jämföra villkoren.
1. Operatör:
2. Bindningstid:
3. Uppsägningstid:
4. Samtalskostnad:
5. EU-data:
6. Extra datakort:
7. Kan medlemmarna i Husbilsklubben och deras familjer teckna abonnemang enligt avtalet?:
 
Senast ändrad:

pbd

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Klippan
HBK-Nr
25694
Medlemskap
2024
Hej, finns en hänvisning till en "FLYER" om tele2 erbjudandet, får man se den som inloggad / intresserad ? Jag fick först fel att man skulle vara inloggad för att se den, men det går inte som inloggad / intresserad !?! Kan man få den på epost ?
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Hej, finns en hänvisning till en "FLYER" om tele2 erbjudandet, får man se den som inloggad / intresserad ? Jag fick först fel att man skulle vara inloggad för att se den, men det går inte som inloggad / intresserad !?! Kan man få den på epost ?
Erbjudandet gäller för HBK-Medlemmar och visas därför endast för medlemmar.
 
Toppen