• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Min volym av fast tank

HasseRoth

HBK Medlem
Inlägg
141
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
3840
Medlemskap
2024
Har läst en del om att minsta volym för att få tanka LPG kommer enligt nya EU direktiv att vara 150 l, finns det någon sanning i detta, står ibegrepp att installera en tank i min plåtis, men är det detta som gäller för framtiden så finns det ju ingen anledning....
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.604
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Har läst en del om att minsta volym för att få tanka LPG kommer enligt nya EU direktiv att vara 150 l, finns det någon sanning i detta, står ibegrepp att installera en tank i min plåtis, men är det detta som gäller för framtiden så finns det ju ingen anledning....


Har bläddrat runt bland Nya EU direktiv och förslag till nya direktiv. Inte någonstans hittar jag ett spår av storlek på fordonstank. Var har du läst någonstans?
 

HasseRoth

HBK Medlem
Inlägg
141
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
3840
Medlemskap
2024
Hej, när jag googlade på fast gasoltank till husbil så kom det det upp, jag kommer inte ihåg nu var jag hittade det, men eftersom alla är så oförstående om saken så utgår jag ifrån att det är bara lösa rykten och jag gör min installation som tänkt...tack för input i alla fall!
 
Toppen