• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Min första långresa

Status
Stängd för vidare inlägg.

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Bra gjort Klasse, nu har du troligen fått en helt ny infallsvinkel på livets mening. Det bästa med din resa är dock bekräftelse om hur rätt det blev med din "V" (bättre halva) när ni vistades på avstånd, högsta vinsten en levande människa kan komma upp till här i livet!

...och tack för en pittoresk reseskildring med alla "god natt" inslag som var mitt i prick med frisk humor när den är som bäst!

/r&m (tvillingsjälar sen födseln)

Höjdpunkten i ens liv måste ändå vara i stil med "love quotes" nedan:
images-1.jpeg
Bild: lån från Internet
 

Cabe Master

HBK Medlem
Inlägg
73
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
2340
Medlemskap
2026
Tack Klaver (Klasse)
Har följt din resa med stort intresse och läst dina inlägg med glädje. Du har delat med dig av din resa på ett trevligt sätt med sakliga inlägg och massor av humor.
Kommer sakna dina inlägg, tills nästa resa du vill bjuda in oss på.
Tack för att du låtit oss följa med på din första långresa.
Med bästa HB hälsningar
Jan S
 

Wesslan

HBK Medlem
Inlägg
29
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
20301
Medlemskap
2024
Hej skönt att du kom hem utan incidenter dessutom ett fantastiskt mottagande av din Veronica.Själva är vi kvar på solkusten eller om det kallas regnkusten nu mer har regnat ordentligt och även blåst men idag har solen tittat fram mellan Regn fri moln. Är nu på väg mot Motril till en fricamping vid havet Ha det gott och hälsa Veronica. Britt Marie & Lennart
 

hansyngve0319

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
18108
Medlemskap
2021
God morgon Klas & Veronika ! Vi kan inte annat än falla in i hyllningskören samt bocka & buga för alla fina berättelser och bilder och inte minst Dina historier, man kan nästan tro Du har varit i "byggbranchen" men om jag förstod rätt så är det Veronika som har hjälpt till med hitta en del av dessa, glöm inte att kramas !

Hälsningar från ett i dag soligt Kungsör med huset fullt av barnbarn från Färingsö
Hasse & Ingegerd
 

Klasse

HBK Medlem
Inlägg
409
Kommun
Örebro
HBK-Nr
22622
Medlemskap
2025
och inte minst Dina historier, man kan nästan tro Du har varit i "byggbranchen" men om jag förstod rätt så är det Veronika som har hjälpt till med hitta en del av dessa, glöm inte att kramas !

Jadu Hasse...där slog du "huvet på spiken"....jag har vart i byggbranchen i 37 år nu...trots min "unga" ålder..

Har nu varit "hemma" i enoenhalv månad från "min första långresa"...o längtar tebax...
Ska nu göra ett "ekonomiskt" bokslut på det hela...efter mångas önskemål..

Trodde att kostnaderna skulle springa iväg, men efter att räknat alla kvitton så blev jag glatt överraskad...

Totalt var jag borta i 128 dgr / 4,1 månad...Total körsträcka 1010 mil + 140 mil på "gubbamoppen" :)

Boendekostnader blev 3,56€ / dag inkl gasol, ställplats, camping och tvätt...

Matkostnader per dag blev 13,45€ inkl hygien, och restaurangbesök....
.....o då var ju "halvan" med i 5 veckor...

Resekostnad hamnade på, 2,85€ / mil inkl drivmedel, skatt, försäkring, vägavgift och färja...

Sen gjorde jag ett par större inköp såsom gastank, däck och gasolgrill.... som jag inte räknar med i "månadskostnaden"....

I runda släng så hamnade månadskostnaden på 10 950 SEK....

Den "stora" kostnaden var resan...där skulle man kunna kapa en del på att åka betalfria vägar då jag fick betala i kategori 3 för det mesta...
....och skulle jag varit borta längre så hade månadskostnaden hamnat under 9000 SEK...

Med detta facit så har "halvan" o jag bestämt oss för att det blir en "Vår andra långresa"...till hösten..
fullsizeoutput_1ce6.jpeg

Hoppas ni vill följa med då....och kanske ge lite tips....återkommer om resplanen...




Och nu....lite roligt...;)
fullsizeoutput_1ce7.jpeg

.....Vi skrivs till hösten ....om inte förr...;)

//Klasse
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen