• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Midsommartips Stockholm önskas

willep

HBK Medlem
Inlägg
71
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
25731
Medlemskap
2024
Nybörjare på husbil söker en plats att fira midsommar på. Runtom Stockholm, gångavstånd till firande, plats för husbilen och helst nära havet.
Tacksam för alla tips?
Mvh
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Du har problem :)
I princip töms Stockholm under midsommar. De enda som är kvar är några vilsna turister i Gamla Stan. Problem två är att platser att ställa en husbil på är inte så många och de ligger definitivt inte i närheten av något midsommarfirande, vad jag kan komma på.
Det enda jag kan tänka mig är någon av de större campingplatserna i utkanten av stan (Bredäng, Bogesundslandet, etc.), som har "eget" midsommarfirande.

Någon annan har kanske bättre råd att ge.

MVH
Hans
 
R

RobbeS

Guest
Fira midsommar i Stockholm? Det finns mycket gott att säga om Stockholm men husbilsvänlighet och midsommarfirande tillhör inte den kategorin. Åk till Dalarna, 30 mil mellan Mora och Stockholm t.ex. vilket tar tre timmar.
 
Toppen