• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Medlemsförmåner

R

RobbeS

Guest
Tankat Preem i alla mina bilar och nu husbilen också och har inte märkt av några problem. Har dock beställt ett tankkort från Skoogs bränsle som är en liten firma som finns här uppe och som säljer blankdisel utan tillsatser. Blir intressant att prova om det blir någon skillnad.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Jag tankar blankdiesel emellanåt & märker en viss skillnad i prestanda. Håller jag mig hemmakring & klarar mej på en tank till jag kommer till den här tappen så blir det blankdiesel annars blir det till att tanka där man kan & då får det bli vad den tappen har. Kort sagt så föredrar jag blankdiesel.
 

Anki & Bengt

HBK Medlem
Inlägg
592
Kommun
Åmål
HBK-Nr
22819
Medlemskap
2024
Jag tankar blankdiesel emellanåt & märker en viss skillnad i prestanda. Håller jag mig hemmakring & klarar mej på en tank till jag kommer till den här tappen så blir det blankdiesel annars blir det till att tanka där man kan & då får det bli vad den tappen har. Kort sagt så föredrar jag blankdiesel.
Misstänker att du tankar lite norr om din hemmahamn.
 

Anki & Bengt

HBK Medlem
Inlägg
592
Kommun
Åmål
HBK-Nr
22819
Medlemskap
2024
Jag blir i alla fall fundersam när man kommer in på ett stort varuhus (fd mack) där står det hyllmetrar med tillsatser man måste ha för att motorn ska må bra , rensa spridare, mot algpåväxt i tanken osv finns precis hur mycket sånt som helst,det måste ju va ett underbetyg av sina egna bränslen, dyrt är det dessutom.Köper jag en vara va det än månde va och betalar dyrt så förväntar jag mej att det ska fungera utan att behöva köpa på mej ett antal produkter utöver det.
 

gnillib65

HBK Medlem
Inlägg
54
Kommun
SVEDALA
HBK-Nr
11353
Medlemskap
2024
Den primära anledningen till att växla över till biologiskt framställd HVO är ju att minska utsläppen av koldioxid, inte att motorn skall gå bättre. Jag har tankat våra husbil med Renault motor med HVO diesel när jag kommer åt och det gör att mitt miljösamvete mår bättre. Dessutom går motorn bättre än tidigare. Anders
 
Toppen