• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mediaspelare?

ingbe

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2024
Om jeg ikke husker helt feil så kan en i routere som benytter OpenWRT konfigurere routing via en VPN tjeneste for et utvalg av ip-adresser. Legg inn Netflix Sverige i denne og alle enheter vil se den svenske uanset hvor du er, samtidig vil Netflix tro at du befinner deg i Sverige. Det finnes andre routere som og har tilsvarende muligheter, men jeg har ikke oversikt over disse. OpenWRT finnes på routere fra mange produsenter.
Tack för tipset! Jag hade för mej att det var struligt och dåliga prestanda, men det var när jag försökte få det att fungera via mitt hemmanät. Om man nyttjat en betaltjänst kan det nog gå bättre:
upload_2019-3-17_17-54-57.png
Blir att prova "när jag har grejorna på plats".
/Ingvar
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Jeg burde nevnt at OpenWRT finnes under mange namn, Tomato og dd-wrt er de største variantene. Det som skiller er hovedsaklig brukergrensesnittet. Fellesdelen og pluggins vedlikeholdes i fellesskap. VPN vil alltid bli litt tregere enn direkte da hver datapakke pakkes inn i en vpn pakke for så å pakkes ut i router i begge ender av tunellen. Gatewayen en benytter belastes med dobbel trafikk, så den må ha rikelig med båndbredde - noe som gjerne mangler på gratisutgavene av tjenester. Om en har egen gateway hjemme så er det viktig at en har samme båndbredde inn og ut. Gateway hardware må ha mye cpu-kraft og minne for å fungere optimalt.
 
Toppen