• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Matta halvintegrerad

erix

HBK Medlem
Inlägg
88
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
23364
Medlemskap
2024
Vår halvintegrerade Fiatbaserade bil har en matta framför och mellan förar- och passagerarplats som är hemsk. Standardmatta som är omöjlig att får ren utan pincett. Allt fastnar och går inte att få bort med dammsugare. Har någon något bättre förslag än gummimattor som vi helst vill undvika
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Matta halvintegrerad

Det finns massor med olika varianter i olika material och färger på nätet.
Sök på Ducato och mat, carpet, teppich, fussmatten, matta, kupematta osv. Tänk på att engelska bilar kan vara högerstyrda...

Vill minnas jag köpte en lyxvariant till vår Niesmann för några år sedan. Den var riktigt tät i tyget och lättstädad. Nu när vi har en bil med förardörr har vi en något grövre tygmatta med en gummimatta över.

Här är ett exempel:
https://www.onlinefussmatten.de/Wohnmobil/fiat-ducato/

Har sett andra butiker som har fler typer och färger att välja på
 
4

4 JO

Guest
Sv: Matta halvintegrerad

Köpte själv min matta för kanske 1,5 år sedan på www.bilmattor-online.se och är väldigt nöjd med kvaliteten.
Använder deras variant som de kallar för Super Velour som är kraftigare och som dessutom isolerar ganska bra på vintern också.
 
F

F.d. 55989

Guest
Sv: Matta halvintegrerad

De mattorna verkar okej. Tyvärr skulle den vara lite bredare i vänsterkanten då den inte täcker golvet helt där. Högerkanten är okej.

onlinefussmatten.de ser bättre ut vad gäller formen
 
F

F.d. 55989

Guest
Sv: Matta halvintegrerad

Alla har vi olika krav, jag vill ha den lite bredare till vänster om fötterna, den ska gå upp bakom pedalerna, och bak mellan stolarna.
Det gör mattorna på https://www.onlinefussmatten.de men inte på www.bilmattor-online.se

matta.jpg
 
Toppen