• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Marknadsekonomi eller planekonomi?

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.636
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
På 60-talet bojkottades IKEA på möbelmässorna. Nu försöker den etablerade handeln med samma medel mot uppstickare. Varför vill de inte ha konkurrens? ( jag har ingen relation eller gjort affär med företaget i fråga, men blockader / censurering är aldrig ok i sverige) .
 
D

Deleted member 11118

Guest
Här hör vi bara en part om varför de inte får vara med. Frågor som finns varför får de skall avlägsnas (anledningen). Vi får inte information från Mässan. Omöjligt bilda sig någon uppfattning om vad som hänt med ensidig information
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.636
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Ja, mässan borde snart bemöta Sveas inlägg genom sina kanaler. Jag gillar full öppenhet, men tyvärr är det inte första gången stora aktörer hotat med bojkott när nya spänstiga aktörer kommer in på marknaden.
 

J Peter

HBK Medlem
Inlägg
290
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
19600
Medlemskap
2024
Håller med Lassej och väntar med att bilda mig en uppfattning. I början av min nu avslutade yrkesverksamhet hade uttrycket "må även andra parten höras" en framskjuten plats. För att den här frågan inte ska bli för stor utan att fakta finns för vars och ens bedömning vore det bra om ledningen för mässan gave sin inställning. Kanske finns någon här i klubben som har ingångar där.

Oaktat det ena eller andra så tycker jag att det är bra att frågan lyfts fram och - om inte annat - kan rättas till eller i vart fall redas ut

// J Peter
 

Thomas o Kerstin

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Haninge
HBK-Nr
14408
Medlemskap
2025
Skall bli intressant att se fortsättningen på historien men det skulle inte förvåna mej om det är som Svea husbilar påstår. Skall för egen del bojkotta mässan denna gång på grund av detta och besöka andra aktörer på hemmaplan.
Synd att vi inte fick mötas av Svea husbilar i Kista en frisk fläkt i husbilsbranchen.
//Thomas
 

Seglaren46

HBK Medlem
Inlägg
23
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
19916
Medlemskap
2024
Detta följer jag med intresse. Om det är sant och det inte finns några orsaker som är lagvidriga, så kommer detta att få konsekvenser. Bäst är att mässan går ut stort och förklarar sig. Snabbt, innan ryktena tar fart och kanske drabbar oskyldiga företagare. :msn_quest:
 

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Inlägg
1.210
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2024
Kom ett svar från kista mässan

Caravan Stockholm Hej Martin, tack för att du hör av dig till oss. Caravan Stockholm vill vara ett skyltfönster för så många stora märken som möjligt. I många år har vi tillsammans med ett antal importörer och återförsäljare byggt upp Caravan till en mötesplats för >10000 besökare. Dessa importörer och återförsäljare är våra trogna kunder och har starkt bidragit till Caravans framgång. I kontakt med vissa nya aktörer har vi däremot varit otydliga med mässans idé. Detta har orsakat frågor och kommentarer vilket vi beklagar. Vi kommer att se över våra processer och rutiner inför Caravan 2019. Mvh Caravan teamet
 
Toppen