• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Markissidor eller förtält

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.604
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Kan kanske fungera till en ganska låg husbil. På en plåtis tar troligtvis skjutdörren i luftstolparna.
 
Senast ändrad:

ViJa

HBK Medlem
Inlägg
103
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
15908
Medlemskap
2025
Så då kom paketet med ett Kampa 400 Air igår och glad som ett barn på julafton (eller födelsedagen) åkte vi iväg till ett ställe med mer plats än vår tomt kan erbjuda för att provmontera.
Det finns inget smolk i bägaren så långt: bra instruktionsbok, lätt och snabbt att sätta upp och det ger en bra känsla av rymd. Givetvis blir ett nedplockat tält inte samma storlek som fabrikspackat men det är hanterbart. Vid vägning av väska med komplett tält och pump hamnar jag på 30 kg och tältmattan därtill ökar 6 kg.
Allt som allt känns det bra inför midsommarhelgen och därefter kommande resor.
Tack alla för info och synpunkter, särskilt tack till Jocke med de fina bilderna (som nog hade en avgörande betydelse) :)
Trevlig midsommar

Må gött
Jan-Åke
 
F

F.d. 54395

Guest
Gött det ser ut med tält, men kämpar på under markisen.. Vi stannar ju sällan mer än max 2dagar på ett ställe så, inget för oss... Men gött att det finns möjligheter..
/micke
 

Kecla

FD HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
29016
Medlemskap
2022
Vet inte om detta är rätt tråd men jag har en fråga,finns det en list under till Markisen(Omnistar) till en Hobby 500 TL GESC 2011 så att man kan hänga upp ett uppblåstbart tält eller skall man eftermontera detta under markisen ?
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.604
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Vet inte om detta är rätt tråd men jag har en fråga,finns det en list under till Markisen(Omnistar) till en Hobby 500 TL GESC 2011 så att man kan hänga upp ett uppblåstbart tält eller skall man eftermontera detta under markisen ?
Det finns ett spår att montera markisen i. En del monterar dock en extra list under markisen för att kunna fälla ut markisen över tältet. Den skyddar då så det blir mindre hett resp kallt. Olika tält har olika kederlister, vissa har två olika. Kolla så listen passar i din skena. Är det inte samma storlek finns adapterlister att köpa.
 
Toppen