• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Marin navigering med i-pad

F

F.d. 25291

Guest
Är det någon som provat någon av navigationsapparna, och i så fall: Är det någon av dom som täcker lite mindre sjöar, eller finns det bara kust + Vänern, Vättern o dyl.?

uno
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Marin navigering med i-pad

Jag har kört med 88 Sea och den har fungerat utmärkt på Vänern. Jag har inte provat på andra ställen.

Mindre sjöar är väl tveksamt för de är sällan djupmätta och det finns inget sjökort för de flesta därför.
 
F

F.d. 25291

Guest
Sv: Marin navigering med i-pad

Jag har kört med 88 Sea och den har fungerat utmärkt på Vänern. Jag har inte provat på andra ställen.

Mindre sjöar är väl tveksamt för de är sällan djupmätta och det finns inget sjökort för de flesta därför.


Uppdateras den automatiskt, eller måste du köpa nya när dom är ändrade?

uno
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Marin navigering med i-pad

Den jag haft har uppdaterats allt eftersom, nu uppdateras väl sjökort bara en gång per år? Jag såg nu att det finns två versioner, jag har bara provat den som är gratis. Har inte båt längre så jag har inte koll på det som är idag.
 
Toppen