• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mamma-Dotter Tripp!

F

F.d. 11514

Guest
Hej!
Efter många år med husvagn (som jag vägrat att köra) köpte vi i år en liten husbil 5.10 lång. Jag bestämde mig genast för att den ska jag lära mig att köra, så när min man och jag tog en tripp på 340 mil till mina släktingar i Norrbotten körde jag hela tiden -Det var så roligt, och min man var nöjd med att få sitta bredvid så jag släppte inte ratten ifrån mig på hela resan.
Efter två dagar hemma ville jag ut igen, maken ville då då stanna hemma.....men då åkte jag och vår 21-åriga dotter Åsa ut på en egen rolig tripp.
Vi åkte från Gislaved via Lager157 i Gällsta, Lidköping upp till Spikens fiskeläge på Kollandsö vid Vänern där inhandlade vi rökt fisk till middag för att sedan köra vidare till Läckö slotts camping. Två nätter sov vi där och hann med visningar på slottet, båttur i Ekens skärgård och en fantastisk middag på slottsrestaurangen.
Vi åkte vidare till Hjo där vi stannade en natt på campingen. Vi strosade i stan och Åsa fyndade väskor på Kupans-secondhandbutik. Vi styrde kosan hemmåt, men det blev också några timmars stopp för shopping på A6 i Jönköping.
Det blev minnedvärda dagar för oss båda och kanske kan vår lilla tripp inspirera fler till att våga sticka iväg på egen hand (utan make) kanske blir nästa egentur med väninnorna till Ullared.
Siv.:D :D :D
 
F

F.d. 673

Guest
Sv: Mamma-Dotter Tripp!

Visst är det härligt att vara ute med dottern?! Min är 29 i år, och vi shoppar tillsammans då och då.
Någon mänsklig gubbe har jag aldrig med mig när jag reser. Däremot brukar vovven Bamse vara med. Före midsommar var inte han med heller utan jag var alldeles ensam i bilen ett par dagar. Det kändes lite egendomligt, men det gav ju också lite frihet för shopping och så!
 

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Inlägg
5.429
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2024
Sv: Mamma-Dotter Tripp!

Hej Siv,

Det var en trevlig tripp, som jag tror kommer att inspirera andra att ge sig ut tillsammans med barn eller väninnor.
Min dotter som är 30 år har aldrig velat följa med ut, men det finns fortfarande hopp.
Carina :yes:
 
F

F.d. 12730

Guest
Sv: Mamma-Dotter Tripp!

Hej! Jag och min dotter, samt en väninna med dotter, åkte till Öland. Vi campade på Ekerum. Flickorna är 11 år och tycker det är så roligt där. Vi cyklade omkring lite, och solade och rådde oss själva. Visst var jag nervös , ta sönder nåt, eller köra på nåt, ni vet, men allt gick jättebra. Vi åker snart igen, så kul var det
matte:wub:
 
Toppen