• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elsystem Mörk instrumentbelysning löst snyggt

F

F.d. 50906

Guest
Jag har en 2015 Fiat Carthago och instrumentbelysningen har gäckat mig ett tag, det har inte gått att se hastighetsmätaren när man kört i dagsljus.
Fick tips om att Fiat i Lidköping hade en lösning, det blev otroligt bra och kopplat så när man har DRL igång så lyser även instrumentet med LED-ljus. Kör jag på kvällen och vrider om ljusreglaget så släcks LED-belysningen och blir inte för ljus när man kör på kvällen. Äntligen en lösning på detta problem!!
 
F

F.d. 50906

Guest
Hej, de förklarade att de monterar riktade LED-slingor i instrumentet, man ser dom inte om man inte vet vad man ska titta efter och de lyser upp urtavlan jättesnyggt. Jag vet inte hur dom har kopplat det men man ser inga sladdar eller att dom har gjort något med instrumentpanelen. Inga konstiga hål för sladdar eller knappar någonstans.
 
F

F.d. 50906

Guest
Dom gjorde uppdateringen när jag servade förra våren, jag tyckte ljusstyrkan inte var tillräcklig. Hjälper LUE-uppdateringen med ljusstyrkan?
 

Per-Åke

HBK Medlem
Inlägg
178
Kommun
Skövde
HBK-Nr
4819
Medlemskap
2024
Samma problem med Ford Transit. Jag tog en bit LEDslang inhandlad på Biltema och fäste på rattstångens baksida. Under luckan till vänster på instrumentbrädan finns ciguttag och med en stickpropp på sladden som jag sätter i när det skall lysa fungerar det riktigt bra till ett pris på ca 50:-.
Per-Åke
 
Toppen