• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Måste bara tipsa om detta goda LCHF-bröd

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Har inte testat att grädda det som ett tunt platt bröd i husbilens teflonstekpanna. Men tror det skulle gå bra. Det hade varit suveränt, eftersom ingredienserna är färdiga och man blandar bara med vatten.

Många LCHF-bröd tycker jag smakar mer som nån sorts stabbig omelett, då det ofta är mycket ägg i.

Det här brödet är smakrikt och lite kompakt, mättar fint. Drygt, går att skära i tunna skivor. Gott att rosta. Utan gluten och bara 1kolh/normalstor skiva!

När jag skulle beställa mer brödmix idag såg jag att de säljer ut storpacket med 60% rabattjust nu, 4x1kg. Annars är brödet rätt dyrt, men för mig är det värt priset även i normala fall. Jag är ingen matlagningsmänniska, utan gillar KISS-metoden (Keep It Simple Stupid :D) och uppskattar enkelheten.

Här hittar ni det

Brödmixen kommer från Norge, scrolla ner på deras sida så finns där flera tips på olika variationer, både som matbröd o kaffebröd.
 
Toppen