• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lite väl nära kanske....

S

Sören-6830

Guest
I natt har vi haft besök av sex husbilar av varierande storlek och från olika länder. De kommer närmare och närmare, snart står de väl alldeles utanför vår lilla mur. Trevligt med en eller annan bil på den lilla grusvägens vändplan men nu när man börjar parkera i terrängen utanför börjar våra grannar att reagera negativt. Får väl trycka upp terrängkörningslagen på olika språk...D54978FA-D2E1-4A5E-870D-D89DBADD9DBE.jpeg
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Dina tankar är precis det som alla som är negativa till husbilar tänker. Så länge dom inte står på din tomt så kan det väl inte vara ditt problem, eller stör dom utsikten?;)
 
S

Sören-6830

Guest
Dina tankar är precis det som alla som är negativa till husbilar tänker. Så länge dom inte står på din tomt så kan det väl inte vara ditt problem, eller stör dom utsikten?;)

Precis som jag skriver är det inte något problem för mig, däremot för ett flertal av mina grannar. Utsikt har jag gott om ändå. Men själv skulle jag aldrig få för mig att köra ut i lös sand utanför vägen och ställa mig alldeles framför ett hus.
Kan ju upprepa att jag, fortfarande i motsats till grannarna, tycker det är trevligt med en och annan husbil på den lilla vändplatsen. Också trevligt när det inte släpps ut gråvatten direkt på marken där många människor promenerar varje dag, tyvärr händer det då och då att någon öppnar kranen.
 
S

Sören-6830

Guest
Så fint ni bor Sören, det där kan man verkligen kalla privilegierat läge! Grattis, men förstår att det är även andra som vill dela det läget. :)

Jo, vi klagar inte heller och skulle gärna se att kommunen hade ännu bättre förståelse för att husbilismen inte är någon tillfällig fluga och gör mer för att ge besökare möjlighet att njuta av våra stränder mm. Men strandskydd mm är inte lätt att bemöta, har bara lyckats i ett fall och det är platserna vid Falsterbokanalens båtklubb som jag initierade vid min tid i styrelsen. Men jag jobbar vidare......
 
S

Sören-6830

Guest
6977EAF3-F15C-4C4C-9E04-CB85FD9CEB73.jpeg Ikväll blev jag utskälld, på tjeckiska tror jag, när jag sa till att man absolut inte fick elda. Paret i den närmaste bilen hade precis intill den snustorra gräskanten tänt en engångsgrill och blev sura när jag sa till. Det är ju faktiskt eldningsförbud.

De, tillsammans med fyra tyska bilar, har totalblockerat en vändplats. De personbilar som kommer för att parkera där en stund får ingen plats att varken parkera eller vända och måste backa ett par hundra m för att vända. Det är trevligt när det står en eller ett par husbilar där, men nu börjar lokalbefolkningen resa ragg. Jag får lite gliringar då och då, är ju också husbilist.....

Hursomhelst, jag stod kvar tills han släckt grillen.
 

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Visa bilaga 155036 Ikväll blev jag utskälld, på tjeckiska tror jag, när jag sa till att man absolut inte fick elda. Paret i den närmaste bilen hade precis intill den snustorra gräskanten tänt en engångsgrill och blev sura när jag sa till. Det är ju faktiskt eldningsförbud.

De, tillsammans med fyra tyska bilar, har totalblockerat en vändplats. De personbilar som kommer för att parkera där en stund får ingen plats att varken parkera eller vända och måste backa ett par hundra m för att vända. Det är trevligt när det står en eller ett par husbilar där, men nu börjar lokalbefolkningen resa ragg. Jag får lite gliringar då och då, är ju också husbilist.....

Hursomhelst, jag stod kvar tills han släckt grillen.

Problemet, som skapar agg, är taskig/dålig attityd. Tänk vad annorlunda vi hade kännt om de tackat för påpekandet, släckt och bett om ursäkt och därefter arrangerat om bilarna så vändplatsen kunde användas till det den är avsedd till (om så hade varit möjligt) alt. bytt plats. Då hade nog ingen uppfattat deras närvaro som negativ...

// Niklas
 

EPersson

HBK Medlem
Inlägg
1.576
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2024
Här kommer det nog snart upp skyltar som begränsar möjligheterna att stanna/campa/övernatta osv.
 
S

Sören-6830

Guest
831F38FD-30AB-4325-B3F3-587287EAB923.jpeg 3D0463F1-1B3F-4C9A-9266-98A8F086251D.jpeg Jo, speciellt som man nu också börjat campa med tält på Kämpinge vall och fylla markägarens soptunna med resterna av ett av tälten
 
Toppen