• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lite kul är det väl ändå ....!

F

F.d. 15719

Guest
Fick mig detta tillsänt:
Har du någonsin sett en person i din egen ålder och tänkt: "Jag är glad att jag inte ser så gammal ut!"
Jag satt i väntrummet hos min nya tandläkare och läste ett diplom på väggen med hans namn. Plötsligt kom jag ihåg en lång, elegant mörkhårig kille med samma namn, som gick i samma klass som jag, för ungefär 30 år sedan.
Kan han vara samma kille som jag hade varit lite förälskad i på den tiden?
När jag sen fick se honom skakade jag snabbt av mig tanken. Denna halvskalliga, grå mannen med rynkigt ansikte var alldeles för gammal för att ha varit min klasskamrat.
Efter att han hade undersökt mina tänder tog nyfikenheten över och jag frågade om han hade gått på Enskede gymnasieskola.
-- Ja, det har jag, svarade han.
-- När gick du ut då, frågade jag.
-- Jag var i avgångsklassen 1978, sa han.
-- Du var i min klass! Sa jag och log.
Han tittade närmare på mig. Sen frågade denna fula, gamla, halvskalliga, ohövliga, feta och elaka man:
-- Vad undervisade du i då?
----------------------------------------------
/elisabeth :D
 
F

F.d. 15719

Guest
Sv: Lite kul är det väl ändå ....!

Minns hur det var när barna var små:

Oscar ber sin dagisfröken hjälpa honom att ta på sig sina stövlar innan han ska gå ut. De är jättebesvärliga att ta på och fröken måste verkligen göra världens ansträngning för att utföra uppdraget.

När äntligen stövlarna sitter på så säger Oscar:
-Det är inte mina stövlar!

Fröken andas djupt och lägger locket på känslorna för lilla Oscar tittar på henne med sina klara blå.
- Ok, säger hon, vi tar av dem då!

- Varför sa du inte det tidigare? frågar hon när hon är klar.

Oscar svarar då:
- Det är inte mina stövlar, de är brorsans, men mamma vill att jag ska ha dem!

Fröken är nu mycket behärskad och sätter på stövlarna ännu en gång.


Sedan lyfter hon upp Oscar, sätter på honom jacka, mössa och halsduk och frågar:

- Var är dina vantar?

- Jag la dom i stövlarna!
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Lite kul är det väl ändå ....!

Ja vi blir ju bara yngre och snyggare, eller hur!! Skit i glasögonen och linserna...
 
F

F.d. 297

Guest
Sv: Lite kul är det väl ändå ....!

Hej hopp här är det två som tror sig vara ugna ännu. Vi brukar köra med att när vi åker på dans då är vi 18 år. När vi kommer hem är vi 100 år.
Men man känner sig inte äldre än man gör sig till. Vi tycker dansen och husbilslivet är ett härligt sunt liv man liver.
I dansen får man motion och i husbilslivet får man mycket frisk luft och många många nya glada husbilsägare med samma intresse.
Är inte detta sant så säg vad Ni tycker.

Anita o Risto i Täby:music-icon::):wink::music-icon::mh::bye:
 
Toppen