• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lista med platser?

F

F.d. 5322

Guest
Hej
Undrar om det finns någon "lista" med de olika platserna man ska leta efter eller hur man får reda på koordinaterna?
Tittade på Geocachings sida utan att hitta det jag söker men man kanske måste registrera sig?
Hade varit skoj att se om det finns någon på hemmaplan som man kan börja med.
Tycker det hela verkar väldigt kul. Det har jag tyckt länge men inte kommit till skott med att testa.

/Lg
 

StJeP

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2024
Sv: Lista med platser?

Är det geocacher du är på jakt efter?

När du är på Geocaching - The Official Global GPS Cache Hunt Site
så har du i hörgermarginalen en rubrik som lyder:

SEARCH FOR GEOCACHES

I den översta sökrutan knappar du in tex postnummer eller adress och sen search, så kommer det upp cacheer. Du bör registrera dig för när du hittat cachen ska du skriva datum och ditt användarnamn på en loggremsa. Om du blir betalande medlem kan du söka och lägga in sk pocket queries i din GPS.

Lycka till /Jeanette
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Lista med platser?

Undrar om det finns någon "lista" med de olika platserna man ska leta efter eller hur man får reda på koordinaterna? /Lg

Du behöver ingen lista utan en s.k. app till iPhone- eller Androidtelefon där alla cacher i hela världen finns. Du får upp de närmaste beroende var du befinner dig.
De finns i varierande prisklasser, från gratis till 75 kr att ladda ned direkt till telefonen. Sök på Geocaching i App Store eller Market.

iPhone4_default_2.png


iPhone4_default_3.png
 
F

F.d. 5322

Guest
Sv: Lista med platser?

Jättetack för er hjälp!
Det ska bl.a. finnas en i Torne. Det är ju nästan hemma:yes:.
Ska kolla om jag kan hitta den!

/Lg
 
Toppen