• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

LCHF. Läs detta!

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: LCHF. Läs detta!

Redan för fem år sedan fanns en oro för giftbesprutningen av div. grödor. Fortfarande funderar EU på om gifterna är giftiga. Ett hälsotecken är att Monsantos (glyfosat) lobbare slängts ut från EU-parlamentet.

200 000 tusen ton växtgift på europeiska åkrar för fem år sedan. Idag är den siffran trefaldigad, enligt uppgift!

Klicka!
gift 2.jpg

Handla ekologiskt!

Klicka!
gift 3.jpg

bespr.jpg
 
Senast ändrad:

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: LCHF. Läs detta!

För LCHF-are finns nu kålrotsspagetti och morotsspagetti på Konsum/COOP.
Det är svarvade "spagetti" ur kålrot och morot. Endast 6 g kolhydrater/100g.
Provade igår. Inte som riktig pasta, men inte dumt alls.
Med en god tomatsås och pannbiff smakade det riktigt bra.
Rekommenderas.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: LCHF. Läs detta!

Det finnes en variant av gresskar (suchini) som når den er kokt eller bakt kan en med en gaffel skrape ut meget smakfull spagetti. Her i Australia kalles den for Spaghetti Pumpkin.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: LCHF. Läs detta!

Först kommer bonden med sitt glyfosatbesprutade spannmål.
Sedan kommer kvarnen som ibland tillsätter extra gluten till mjölet.
Sedan kommer bageriet som bakar brödet med tveksamma tillsatser.
Sedan kommer konsumenten och köper bröd i livsmedelsaffären och äter det hemma.
Sedan kommer magvärken
Sedan kommer värkpillren som fixar symptomen i 8 timmar.

Summa summarum: ett perfekt samarbete mellan livsmedelsindustrin och läkemedelsindustrin som ger stora vinster.

Alternativet att undvika spannmålsprodukter helt är väldigt svårt för de flesta. "Nog borde man kunna äta bröd; det har ju människan gjort sedan urminnes tider." Det är bara det att hanteringen från sådd till färdigt bröd har ändrats radikalt under de senaste 100 åren. Sädesslagen, i synnerhet vete, är gravt manipulerade för att ge högre avkastning och klara skadedjursangrepp m.m. och det kan man inte göra utan att det får svåra konsekvenser för "det dagliga brödet". Är brödätaren dessutom överviktig så gör kolhydratinnehållet i brödet att han/hon riskerar diabetes II, högt blodtryck m.m. m.m. och skulle det bli följden så står läkemedelsföretagen gärna till tjänst igen med sina mediciner, inte sådana som botar utan sådana som lindrar symptomen.

Förebyggande hälsovård i Hippokrates anda (sjukdom är en följd av miljömässiga faktorer, mathållning och levnadsvanor), är enda sättet att slippa "onödiga" sjukdomar.


Ingen människa kan bryta ner gluten. Det kan vara orsaken till allt från ledvärk till neurologiska diagnoser likt ADHD och demens.

Läs detta om spannmål nu och förr! https://www.halsasomlivsstil.com/skillnad-pa-spannmal-nu-och-forr/

Jappe

Psst. Den här skrev jag ihop för några år sedan när sanningen började gå upp för mig.

Hundramilabröd

Mitt bröd som jag äter
även kakor och klenäter
har färdats långt i riket
men det är ju sista skriket
med bröd som konserverats
skurits i skivor och paketerats
lastats i lastbil för långmila färd
genom stora delar av vår värld
för att jag som god konsument
ska kunna berika avlägsen producent

Jag minns den tiden när jag var magrare
och handlade bröd hos kvarterets bagare
färskt och gott och då kunde man vara lugn
man visste att det kom från bagarens fina ugn
råvarorna kom från den egna traktens lantbrukare
då fanns inga tillsatser i maten som gjorde oss sjukare

Jag minns fortfarande de ljuveliga dofterna i bagarboden
undrar just hur det luktar i Omne, långt där uppe i Norden
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: LCHF. Läs detta!

Så mycket (lite) kött innehåller köttbuljongtärningen (Knorr).

kno.jpg

Närmare 90 procent av buljongtärningen är salt, palmfett och smakförstärkare...

Läs här: https://www.aktavara.org/News.aspx?r_id=144367

Psst. På TV-nyheterna hörde jag just att sockerintag ger inte bara fysisk ohälsa utan också psykisk sådan. Tyvärr har denna urgamla sanning fortfarande nyhetsvärde för många. Folk visste mycket mer om sådana här saker på 1950-talet än idag!

Läs här: https://www.svd.se/nya-bevis-sa-lit...YH1D&utm_medium=email&utm_campaign=2017-10-21
 
Senast ändrad:

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: LCHF. Läs detta!

Jag använder ofta Knorr's köttbuljongtärning som smakförstärkare trots att jag känner till innehållet (stor artikel i GP för ett tag sen). Det är ganska jobbigt och tidskrävande att göra egen buljong (kött, fisk, höns) annars. "Vegeta" däremot domineras också av salt men innehåller ändå riktiga grönsaker, även om endast 15%.

Poäng med Vegeta är att den håller länge (är torrt) och att den finns alltid till hands på kryddhyllan.

Podravka_Vegeta.jpg
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: LCHF. Läs detta!

Livsmedelsverket! Fullständigt obegripligt verk. Har generaldirektören fullständigt ballat ur? Jag antar att chefen kallas generaldirektör, en titel avsedd att imponera på allmogen, så att den ska veta vad den har att rätta sig efter.

Livsmedelsverkets koppling till livsmedelsindustrin visar sig tydligt i de horribla kostråd som detta verk presterar!

Läs här och bilda dig en egen uppfattning: Naturlig mat för barn väljs bort när Livsmedelsverket fÃ¥r bestämma - Eva-Lotta Ryd
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: LCHF. Läs detta!

À propos Rosa bandet. Håll i er!

Väljer du att vara sjuk?

https://mail.google.com/mail/u/0/#inbox/15f48acff15f97cf

Hippokrates och Otto Warburg hade rätt!

https://fethalsa.wordpress.com/?s=Sven-Erik

Kostdoktorn: Vissa Nobelpristagare blir ihågkomna – och andra glöms bort. Och det beror inte alltid på betydelsen av deras upptäckter. Det tycks också här handla om ekonomi. En ny medicin – som det går att ta patent på – kan ge ett läkemedelsföretag miljarder i intäkter. Ett kostråd, som kan förhindra tusentals sjukdomsfall skapar inga miljardvinster (för något företag – däremot för samhället).

Cancer torde fortfarande vara en av våra mest fruktade sjukdomar – och det läggs ner många miljarder världen över på forskning för att hitta bot mot sjukdomen. Få tycks i dag känna till, att en Nobelpristagare redan på 1920-talet gjorde en upptäckt, som innebär att det finns goda möjligheter att förebygga cancer – nämligen genom att minimera intaget av socker. Den tyske läkaren Otto Heinrich Warburg fick Nobelpriset i medicin 1931. Redan på 1920-talet visade han, att cancerceller har en helt annan metabolism än vanliga celler. Det tycks nämligen vara så, att cancerceller – till skillnad mot vanliga celler – klarar sig utmärkt utan syre, men att de är extremt beroende av socker (glukos). Det senare förhållandet utnyttjar man t.ex. inom modern tumördiagnostik med hjälp av PET-kamera. Man laddar helt enkelt syntetiskt framställda glukosmolekyler med en radioaktiv isotop. Eftersom cancerceller alltså konsumerar mycket glukos – samt också har membranförändringar som medger upptag av större mängder glukos, så blir det där en anhopning av den radioaktiva isotop man använt – och man kan på PET-kamerans bild se tumören (anhopningen av cancerceller). Trots att man alltså inom medicinen tycks ha ”glömt” Warburgs upptäckt av cancerns sockerberoende, så utnyttjar man detta i diagnostiken! Makabert nog matar man sedan ofta cancerpatienterna med synnerligen glukosrik näringslösning, eller med den vanligtvis mycket kolhydratspäckade sjukhusmaten – och formligen göder cancern! Men läkarna har ju i princip nästan ingen utbildning om kostens betydelse för hälsan. De opererar och medicinerar – och sedan tycks de inte ägna en tanke åt vad patienten äter och dricker – eller att kanske det egna sjukhusets mat helt saboterar deras insatser. Minst sagt märkligt!

Som vanligt: sanningens största fiende är människans oreserverade respekt för auktoriteter!

Jappe
 
Senast ändrad:

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.655
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Sv: LCHF. Läs detta!

Nja Jappe, nu måste jag nog säga emot dig lite. Jag är övertygad om att onkologer vet att cancerceller metaboliserar glukos. Men på en person där bukspottkörteln fungerar som det är tänkt, dvs inte diabetiker, hålls ju blodsockernivån (BS) (glukos) ganska konstant runt 5-6 mMol/l tämligen oberoende vad du äter. Om man inte vräker i sig omåttliga mängder mat. Insulin och Glukagon bildar ett återkopplat reglersystem för detta. Insulin sänker BS genom att pytsa ut glukosen till cellerna och lagra överskottet. När BS sjunker och därmed insulinet minskar utsöndras glukagon som ger order till levern att använda den lagrade glukosen (i form av glukogen) och förbränna fett som ger energi i form av ketoner och glukos. Det är möjligt att man får något lägre BS av renodlad LCHF , jag vet faktiskt inte. Har du Jappe provat ditt BS någon gång? Dock vet jag vad som händer om BS blir alltför lågt, det händer bara om man är typ1-diabetiker och har fått för mycket insulin i förhållande till vad man ätit. Kroppen upptäcker att här är fara å färde och släpper ut ett batteri med hormoner som höjer BS snabbt och minskar insulinkänsligheten. Sen är den dan förstörd. Mer Insulin hjälper inte, bara att vänta tills hormonerna försvunnit.
Förresten, sjukhusmaten är nog inte alls så usel! Inte i juni i fjol i allafall när jag låg inne på Thoraxavd US.
//Göte J
 

Hobby Toskana

FD HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Kramfors
HBK-Nr
25129
Medlemskap
2022
Sv: LCHF. Läs detta!

Det är möjligt att man får något lägre BS av renodlad LCHF , jag vet faktiskt inte.
//Göte J

Att det finns ett flertal individer med för högt BS är nog högst sannolikt då endast insulin behandlade får blodsocker mätare i vårt Landsting.
Sedan tillkommer alla som ännu ej diagnosticerats, ett smygande förlopp innebär att normaltillståndet förskjuts tills nivåerna är höga och individen känner sig sjuk.

Hustrun med diabetes typ 2 har halverat insulinmängden på fyra veckor med LCHF.

Själv märker även jag ökat välmående, framförallt tror jag att snabba kolhydrater binder vätska i kroppen.
Detta eftersom jag första veckan med ny kost konstaterade ökad urinmängd.
Detta har resulterat i märkbar förbättring av urinstrålen, ett resultat som jag hoppas håller i sig.
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: LCHF. Läs detta!

Nja Jappe, nu måste jag nog säga emot dig lite. Jag är övertygad om att onkologer vet att cancerceller metaboliserar glukos. Har du Jappe provat ditt BS någon gång?

Förresten, sjukhusmaten är nog inte alls så usel! Inte i juni i fjol i allafall när jag låg inne på Thoraxavd US.
//Göte J

Jag har haft 4 cancrar m.m. men jag har ingen aning om mitt BS. Vad gäller just sjukhusmaten så varierar den från sjukhus till sjukhus. För några år sedan hade Kungälvs sjukhus en makalös kock som skapade magnifika fiskrätter. Mandelfisken där var fullständigt enastående god. Ryktet om den skicklige kocken spreds naturligtvis och kocken försvann, förmodligen till restaurangvärlden, kanske till Spanien. Läs här:
http://www.husbilsklubben.se/forums/t73312-16/#post597996

Senast jag låg inne på KS med en jobbig urinblåsecancer så blev jag förvånad över att diabetikerna på avdelningen fick samma mat som alla andra; massor med kolhydrater. Jag värjde mig så gott det gick mot kolhydratattackerna bl.a. med hjälp av räkmackan på sjukhusfiket. Mycket räkor och majonnäs. Tekakan behövde man ju inte äta. Återbesök för ett tag sedan; inte ett spår av urinblåsecancern. Jag tror fullt och fast på att min LCHF-kost bidrog till detta.

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: LCHF. Läs detta!

Alla vet väl detta idag? Engelsk språkövning.

7 Foods That You Should Never Eat Again
Published on October 24, 2017 in Health News

1) White bread, refined flours. By definition, white bread and refined flours in general are toxic for your body because they have been stripped of virtually all vitamins, minerals, fiber, and other important nutrients. Because of this, the body does not know how to properly digest and assimilate these so-called foods, which can lead to health problems. Refined white flour has also been bleached with chlorine and brominated with bromide, two poisonous chemicals that have been linked to causing thyroid and organ damage. (by Lawrence Wilson, MD)

2) Conventional frozen meals. Most conventionally-prepared frozen meals are loaded with preservatives, processed salt, hydrogenated oils and other artificial ingredients, not to mention the fact that most frozen meals have been heavily pre-cooked, rendering their nutrient content minimal at best (especially after getting microwaved again at home). With the exception of a few truly healthy frozen meal brands such as Amy’s and Organic Bistro, most frozen meals are little more than disease in a box, so avoid them in favor of fresh foods. (ForUsToBe)

3) White rice. Like white bread, white rice has been stripped of most of its nutrients, and separated from the bran and germ, two natural components that make up rice in its brown form. Even so-called “fortified” white rice is nutritionally deficient, as the body still processes this refined food much differently than brown rice, which is absorbed more slowly and does not cause the same spike in blood sugar that white rice does. (Global Naturopath)

4) Microwaveable popcorn. This processed food is a favorite among moviegoers and regular snackers alike, but it is one of the unhealthiest foods you can eat. Practically every component of microwaveable popcorn, from the genetically-modified (GM) corn kernels to the processed salt and preservative chemicals used to enhance its flavor, is unhealthy and disease-promoting. On top of this, microwaveable popcorn contains a chemical known as diacetyl that can actually destroy your lungs. If you love popcorn, stick with organic kernels that you can pop yourself in a kettle and douse with healthy ingredients like coconut oil, grass-fed butter, and Himalayan pink salt. (http://www.naturalnews.com)

5) Cured meat products with nitrates, nitrites. Deli meats, summer sausage, hot dogs, bacon, and many other meats sold at the grocery store are often loaded with sodium nitrite and other chemical preservatives that have been linked to causing heart disease and cancer. If you eat meat, stick with uncured, nitrite and nitrate-free varieties, and preferably those that come from organic, grass-fed animals. (http://www.naturalnews.com/)

6) Most conventional protein, energy bars. By the way they are often marketed, it might seem as though protein and energy bars are a strong addition to a healthy diet. But more often than not, these meal replacements contain processed soy protein, refined sugar, hydrogenated fat, and other harmful additives that contribute to chronic illness. Not all protein and energy bars are bad, of course — Thunderbird Energetica, Organic Food Bar, Boku Superfood, Vega Sport, PROBAR, and Zing all make healthy protein and energy bars. Just be sure to read the ingredient labels and know what you are buying.

7) Margarine. Hidden in all sorts of processed foods, margarine, a hydrogenated trans-fat oil, is something you will want to avoid at all costs for your health. Contrary to popular belief, butter and saturated fats in general are not unhealthy, especially when they are derived from pastured animals that feed on grass rather than corn and soy. And if animal-based fats are not for you, stick with extra-virgin coconut oil or olive oil rather than margarine. (http://www.naturalnews.com/027865_saturated_fat_health.html)

Industrimaten står inte högt i kurs. Frågan är om det överhuvudtaget finns någon industrimat som är lämplig som människoföda! Det skulle väl i så fall kunna vara djupfrysta grönsaker. Där ligger väl fokus snarare på hanteringen före infrysningen. Giftbesprutning av grödan m.m.

Jappe

Psst. Amerikansk hälsococktail: A Simple Recipe To Supercharge Your Immune System

Psst 2. Populär amerikansk dryck som kanske inte är så hälsosam: https://www.facebook.com/healthforallwomen/videos/636068649931960/
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: LCHF. Läs detta!

Framtida hot?

Rune Lanestrand skrev en varnade artikel om GMO våren 2013.

GMO-fri mjölk, ägg och kyckling är hotad

GMO-fria produkter i Sverige är ett minne blott om LRF-ungdomarna får som de vill. Blev uppmärksammad på deras årsmöte/stämma genom en notis om att man valt in en ny ledamot i styrelsen. Och det är ju inget konstigt. Men så fick jag se att den nyvalda ledamoten Sara Helgstrand arbetade för DuPont, världens största kemiföretag med säte i USA. DuPont är en gigant på GMO och var redan 1999 det största utsädesföretaget med 60 procent av marknaden för genmanipulerat utsäde av majs och soja. Större än Monsanto, Syngenta, BASF och Bayer. DuPont har patent på en rad utsädessorter som odlarna dyrt får betala för att få köpa.

När jag läste om Sara Helgstrand och henne anknytning till DUPont blev jag intresserad av vad stämman behandlade för frågor. Upptäckte till min förskräckelse att LRF-ungdomarna på Gotland motionerade om att den branschöverenskommelse som finns i dag mot import av GMO-foder skulle tas bort. Man yrkade på att deras riksstyrelse ”med kraft ska jobba för att kraven på GMO-fritt foder snarast stryks i branschöverenskommelsen.”

Hela artikeln om gluten: Gluten och mjölk är källan till moderna sjukdomar: Havre och majs - Hur säkert är det egentligen för glutenintoleranta?

Detta var 2013. Har vi importerat GMO-foder idag? Det är väldigt svårt att hitta svaren på Internet när det gäller sådana här spörsmål. Av någon anledning tycks man vilja dölja sanningen för konsumenterna. Någon som vet?

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: LCHF. Läs detta!

Intressant läsning men fungerar nog bara för LCHF-are.

Du som har inflammatoriska besvär trots att du äter LCHF-kost bör verkligen pröva att nolla kolhydraterna. Det man bör tänka på är att använda så mycket naturligt fett som möjligt för att undvika att äta för mycket protein. Protein från kött och fisk kan bli till högre blodsocker baklänges genom processen glukoneogenes. Bifogar en bra förklaring från Duvfa som kommenterar på Fet Hälsa nedan om proteinets förmåga att bilda glukos bakvägen.

Jag använde minst 50 gram smör till varje måltid när jag nollade kolhydraterna och för det mesta blev det 4 kokta ägg med smör och salt till både frukost, lunch och middag. Ägg innehåller ju ytterst lite kolhydrater (0,5 gram) och den mängden kolhydrater har alltså ingen betydelse när man nollar kolhydraterna. Ägg är ett idealiskt livsmedel för människan eftersom det innehåller det mesta som vi behöver. Kaffe med kokosfett fortsätter jag med som vanligt varje morgon. Någon frågade om man kan dricka te och det kan man förstås utan problem.

Hela skriften: https://fethalsa.wordpress.com/2017/10/27/boosta-ditt-immunforsvar-med-agg-och-smor/

Läs alltihop i länken!

Jappe
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: LCHF. Läs detta!

Monsanto igen!

One of the Best Kept and Most Dangerous Secrets of the Fish Industry

But there’s yet another problem, and it stems from the manufacturing process of the pellets. The fatty fish are first cooked, resulting in two separate products: protein meal and oil. While the oil has high levels of dioxins and PCBs, the protein powder further adds to the toxicity of the end product.

To the protein powder, they add an “antioxidant” called ethoxyquin. According to the filmmaker, this is one of the best kept secrets of the fish food industry. Ethoxyquin was developed by Monsanto in the 1950s — as a pesticide. Its use is strictly regulated, so why is it being added to fish pellets?

A couple of years ago, a Swiss anti-fraud laboratory was surprised to find extremely high levels of ethoxyquin in farmed fish — some 10 to 20 times higher than the 50 mcg per kilo allowed in food in the European Union — and that discovery began to unravel the secret. Ethoxyquin was designed for use on fruits and vegetables, but the fish feed industry discovered another novel use for it — they add it to the feed to prevent the fats from oxidizing and going rancid.

However, the fish feed manufacturers never informed health authorities of their use of the chemical. As a result, the EU strictly regulates ethoxyquin levels in fruits, vegetables, and meat — there are even standards for kangaroos and reptiles — but not for the fish people consume. What’s more, the effects of this chemical on human health have never been established.

The one and only study ever done on ethoxyquin and human health was a thesis by Victoria Bohne, Ph.D. a former researcher in Norway who made a number of disturbing discoveries, including the fact that ethoxyquin can cross the blood brain barrier, and may have carcinogenic effects. Bohne, as many other researchers who have made unpopular findings, was pressured to leave her research job after attempts were made to falsify and downplay her findings.

Others have linked the secret use of ethoxyquin in Norwegian fish farming, and the lack of scientific investigation into its effects, to the Norwegian Minister of Fisheries and Coastal Affairs, Lisbeth Berg-Hansen, who also happens to be a major shareholder in a commercial salmon farm, and has held many high-ranking positions within the fishing industry.

Hela artikeln: Farmed Salmon — one of the most toxic foods in the world
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: LCHF. Läs detta!

Dålig livsstil = stort kolhydratintag (socker). Man blir fet av socker - inte av fett. För att sjukvården ska fungera i fortsättningen så bör en rejäl sockerskatt införas så att de som gör sig sjuka medelst maten bidrar till finansieringen av vården i framtiden. Socker är ett gift och det borde stå på alla förpackningar som innehåller socker (kolhydrater). Den största boven när det gäller fetman är vanligt vitt mjöl som innehåller mycket kolhydrater. Detta visste man för 60 år sedan. Då försökte man inte dölja vad sockersjuka berodde på. Det hette sockersjuka på den tiden och inte diabetes 2 som bara är ett sätt att blanda bort begreppen och förvilla sockerätarna.

Kakor bullar och bröd dödar - inte bara med kolhydraterna utan också med en ännu värre beståndsdel i "det dagliga brödet" - gluten. Alla människor är intoleranta mot gluten! Gluten har förmågan att tränga ut ur tarmarna och orsaka inflammationer, inte bara i bukhålan utan i hela kroppen med åtföljande värk och sjukdomar. Dessutom är spannmålen idag utsatt för giftbesprutning av aldrig tidigare skådat slag. "Bönderna" vräker ut pesticider (glyfosat m.m.) över spannmålen, gifter som hamnar i maten, grundvattnet m.m. I Tyskland har man studerat giftbesprutningens inverkan på insekterna inkl. humlor och bin. Beståndet har minskat med 75%!! Alarmerande siffror! Ändå fortsätter giftbesprutningen på grödor som ska bli vår mat! Jag har helt slutat äta spannmålsprodukter inkl. bröd - och värken försvann!

SOCKERSKATT NU! Norge och Finland har det.
Läs mer här: https://www.dietdoctor.com/se/halsa

Dagens hårt manipulerade vete utarmar jordarna och innehåller inte längre särskilt mycket näring. Dagens vetebröd är bara tom bukfylla. Lantmännen annonserar hårt idag för hejda minskningen av efterfrågan på deras undermåliga produkter och försöker göra sig till någon sorts mänsklighetens välgörare. Snacka om beskäftig och närmast bedräglig annonsering!

SLUTA MED ATT ÄTA BRÖD - BLI FRISK OCH SLIPP VÄRKEN! Det kan ta någon månad innan glutenpåverkan har försvunnit i kroppen men det är det värt!

bespr. miniatyr.jpg
 
Senast ändrad:
Toppen