• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Läsa via Readly

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Läste i de senaste tyska husbilstidningarna på Readly att flera tillverkare förser sina senaste bilar med litiumbatterier.
En annan intressant detalj är att 43% av nybilsförsäljningen består av plåtisar (Kastenwagen). Kan det bero på kommande vägavgifter även i Tyskland?
 

Bilagor

  • 771AD433-053D-4645-8875-182A8A0B49B6.png
    771AD433-053D-4645-8875-182A8A0B49B6.png
    5 MB · Visningar: 45

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Måste man läsa dem på Readly? Om du hade yttrat detta i TV, hade programledaren varit tvungen att inflika att "det finns andra sätt att läsa tidningen också".

Pålle
Jag förstår inte vad du menar men jag läste dem på Readly eftersom jag varken skulle ha råd eller möjlighet att få tag på tidsrifterna på annat sätt!
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Jag förstår inte vad du menar men jag läste dem på Readly eftersom jag varken skulle ha råd eller möjlighet att få tag på tidsrifterna på annat sätt!

Tyckte det kändes som överinformation i sammanhanget, och tycker dessutom att du använder ordet "Readly" väldigt ofta i dina inlägg (Resultat sökning på: readly | Husbilsklubben.se).

Men det är väl jag som är överkänslig för vad som kan räknas som textreklam...

Pålle
 
D

Deleted member 11118

Guest
Jag tolkar det som information, kan ibland vara svårt avgöra vad gränsen mellan information och reklam går. Min personliga uppfattning.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Tyckte det kändes som överinformation i sammanhanget, och tycker dessutom att du använder ordet "Readly" väldigt ofta i dina inlägg (Resultat sökning på: readly | Husbilsklubben.se).

Men det är väl jag som är överkänslig för vad som kan räknas som textreklam...

Pålle
Att jag nämner Readly beror till en del på att några (om än ett fåtal) vill veta källan till uppgifterna. Att köpa alla tidskrifter i pappersformat skulle bli oerhört dyrt, på Readly kostar varje nummer en krona eller två om man slår ut månadskostnaden på alla nummer.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Men källan är ju inte Readly, utan förmodligen Promobil eller Reisemobil t.ex. då är det ju bättre att ange den riktiga källan om någon vill läsa mer om det.
Precis vad jag skrev!
Dessutom visade jag en bild på de tidningar som åsyftades.
 
Senast ändrad:

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Tillbaka till frågeställningen, generellt är mindre bilar populära i södra Europa, kan bero på att det är trångt med plats på många ställen, när jag står med min 7,5m helintegrerade bil på ställplatser söder ut är man oftast bland dom största bilarna.
Körkortskrav spelar också in max 3,5T, tillverkarna gör allt för att klara detta med allt fler bilar,spelar ju visserligen ingen roll för plåtisar.
Kanske använder tyskarna sina bilar på ett annat sätt, mycket korta turer i närområdet.
När det gäller vägavgifter i Tyskland antar jag att 3,5ton blir gräns för olika avgiftsuttag så det borde inte ha betydelse för plåtisförsäljning jämfört med vanlig 3500kg bil.
Även jag läser tidningar i den omtalade appen, svårt med tyska, men husbilstidningarna är fler och bra.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Hej, hängde inte med vad du menade med detta? :)

"Körkortskrav spelar också in max 3,5T, tillverkarna gör allt för att klara detta med allt fler bilar,spelar ju visserligen ingen roll för plåtisar".
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Tillbaka till en del av grundfrågan: Av de under 2017 i Sverige inregistrerade husbilarna var 13,3 % det som tyskarna kallar "Kastenwagen". (Källa: CIVD.)

Pålle
 
Senast ändrad:

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.180
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Det kan inte räknas som ovesäntligt, detta forums regler.
Det som kan vara av intresse i detta fall är citerat nedan ur forumreglerna.


"Det är inte tillåtet med reklam eller att ha egna företagsnamn i användarnamn eller signaturer. "
-Om Knarrevik har anknytning till Readly vet vi ej.

"Att rekommendera produkter och företag som man saknar anknytning till är tillåtet i rimlig omfattning."
- Knarrevik står själv för 69 av 172 inlägg som nämner Readly. Om ca 40% av alla inlägg om en viss produkt kommer från en användare, kanske "rimlig omfattning" är passerad?
 
F

F.d. 1470

Guest
Det kan inte räknas som ovesäntligt, detta forums regler.
Det som kan vara av intresse i detta fall är citerat nedan ur forumreglerna.


"Det är inte tillåtet med reklam eller att ha egna företagsnamn i användarnamn eller signaturer. "
-Om Knarrevik har anknytning till Readly vet vi ej.

"Att rekommendera produkter och företag som man saknar anknytning till är tillåtet i rimlig omfattning."
- Knarrevik står själv för 69 av 172 inlägg som nämner Readly. Om ca 40% av alla inlägg om en viss produkt kommer från en användare, kanske "rimlig omfattning" är passerad?

Har någon ont av att man nämner Apple, Netflix, SVT, Android, Readly, Spotify m.fl. ofta? Förutom om man inte gillar tjänsterna förstås. Och det kan man ju göra, för mycket Apple tjat gör mig trött i alla fall :)
 
Toppen