• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kylskåpsdörr

F

F.d. 55696

Guest
Är det någon som vet vad man köper en plastfront till kylskåpsdörr. Vi har ett tvådelat kylskåp med frysskåp uppe och kylskåp nere, frysskåp 250 - 500 och kylskåp 850 - 500 det är plastfronten som är mätt. Färgen tycker jag är svart och blänker. Dometic kylskåp typ C40110 mod RMT 7655L . Åke o Carina
 

Heddelin

HBK Medlem
Inlägg
177
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
4601
Medlemskap
2024
Sv: Kylskåpsdörr

Vi bytte när vi gjorde service på bilen. Annars brukar väl Elektroservice fixa med Dometic.
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Kylskåpsdörr

Ni kan köpa en Perstorpskiva eller Tilaplatta där dessa säljs (byggshop).
Be dom kapa till den eller beställ genom någon husbilshandlare. Byta den gör ni om ni är skruv kunniga med mejsel.
 
F

F.d. 55696

Guest
Sv: Kylskåpsdörr

Det var bra förslag men det måste finnas original eftersom det fans på kylskåpet när det var nytt. Många kylskåp har det här och det är lätt att göra repor. Jag får ingen träff på några ställen som säljer.
 

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Inlägg
640
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
Sv: Kylskåpsdörr

Köpte trämönstrad svart film från bauhaus och tog loss orginalskivorna genom att skruva av listen i botten. Enkelt att klistra på sen.

Vet inte om din kyl är samma, men det borde funka utmärkt.

C9BD2304-ABB9-4DCF-A8D3-3A5EFC7FC935.JPG
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Kylskåpsdörr

Det var bra förslag men det måste finnas original eftersom det fans på kylskåpet när det var nytt. Många kylskåp har det här och det är lätt att göra repor. Jag får ingen träff på några ställen som säljer.
------------------------------------------
Hejsan, prova med att ringa till Electrolux service ex. Sundsvall för de har service och skall kunna skaffa reservdelar till campingskåpen.
Värt att pröva i alla fall :).
Mitt Vitvaruservice AB

M.v.h. JANKRO.
 
F

F.d. 55696

Guest
Sv: Kylskåpsdörr

Tack för tippsen, dom blir lätt repiga så dom ska bytas ut. MVH Åke o Carina.
 

Häggen

FD HBK Medlem
Inlägg
630
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022
Sv: Kylskåpsdörr

Köpte trämönstrad svart film från bauhaus och tog loss orginalskivorna genom att skruva av listen i botten.

Är det endast listen i botten på både kyl och frys som man behöver
ta bort för att få bort skivorna?? Häggen i Umeå
 
F

F.d. 55696

Guest
Sv: Kylskåpsdörr

Som jag ser det så är listen i botten på kylen och övre på frysen som ska demonteras. Jag tog bort listen ovan på frysen och det ser ut vara enkelt för att byta. Åke o Carina.
 
Toppen