• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kvalite'n på Ctec

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.709
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Hur är det med kvalite'n på Ctec? Jag har haft två st Ctec laddare en mindre och en större och båda har upphört att fungera efter 3-4 år så jag har blivit tveksam till dem och tittar efter en annan tillverkare som har samma funktion.
Är det någon som gjort samma erfarenhet? Eller har jag bara haft otur.
 

linden

HBK Medlem
Inlägg
1.755
Kommun
Gävle
HBK-Nr
1219
Medlemskap
2024
Jag har en Ctek multi XS 3600 där MODE knappen börjar bli dålig. Jag får trycka flera gånger innan den reagerar över huvud taget. Ibland tror jag att den har givit upp. Min är nog ca 10 år men sparsamt använd. Laddar mest MC batteriet med den.
 

Topaz

HBK Medlem
Inlägg
836
Kommun
Tranås
HBK-Nr
20987
Medlemskap
2027
Vi har använt ctec laddare drygt 10 år, i början var kontaktstyckena väldigt sårbara om man använde dom ute hela tiden, men har blivit bättre nu. Min erfarenhet är att ctecen är den bästa laddaren, har nog provat 4-5 andra fabrikat under tiden oxå.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Samma här, jag har en 3600 sedan en herrans massa år & 2 st MXS 25000 sedan minst 5 år, den ena av dem sitter stationär som laddare i husbilen. Alla 3 fungerar som dom ska, har aldrig märkt av att dom krånglar. För mej är Ctek ett kvalitetsmärke som jag litar fullt & fast på. Men det är klart att "måndagsexemplar" finns väl där också. Sedan spelar väl miljö & handhavande en viss roll.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Jag har 3 st olika som fungerat bra förutom en där modeknappen lever sitt eget liv.
Ett annat problem är att sladdarna av någon mystisk anledning alltid vill trassla ihop sig men det kan man kanske inte lasta Ctek för...
 
Senast ändrad:

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.709
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Jag har en Ctek multi XS 3600 där MODE knappen börjar bli dålig. Jag får trycka flera gånger innan den reagerar över huvud taget. Ibland tror jag att den har givit upp. Min är nog ca 10 år men sparsamt använd. Laddar mest MC batteriet med den.

Det var samma symptom på båda mina att modeknappen började krångla och sedan efter ett halvår var de plötsligt stendöda. Som jämförelse så har jag en annan laddare som fungerat felfritt i mer än 30 år men det är en konventionell laddare utan Ctekens fördelar.
Jag hade gärna betalat mer för en Ctek som var tillverkad här då det är en utmärkt laddare till funktionen men tyvärr är det en Kina tillverkning som har uppenbara kvalitetsbrister (i varje fall i mitt fall) och det skall mycket till innan jag köper en tredje
 

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.661
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Har ingen av er hört av sig till tillverkaren och klagat? Är inte frontpanelen på laddaren en folie med mod-knappen inbakad. I såfall borde den gå att byta. Kanske lagerför de nya paneler.
Detta är naturligtvis en vild gissning från min sida men under min yrkesversamhet bytte jag hubdratals liknande paneler på Braun sprutpumpar!
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Om detta är ett stort problem så borde ju Ctek vara medvetna om detta. Kontakta dom & fråga om dom har en lösning. Dom har ju marknadsfört sina produkter ganska hårt & vill säkerligen inte få detta spritt & laddarna är ju inte speciellt billiga heller.
 
Toppen