• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kupefläkt går ej

lassewalle

HBK Medlem
Inlägg
614
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
3548
Medlemskap
2025
Har Problem med kupéfläkten den går inte i något läge , helt död
Jag har kollat säkring den är hel
Fiat Ducato 09
 

sven-A

FD HBK Medlem
Inlägg
166
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
8259
Medlemskap
2023
Sv: Kupefläkt går ej

Samma sak hände oss med på väg ut på kontinenten, Bengt i Örkelljunga blev vår räddning.
Ett extra stort tack Till den unga mannen i kundmottagningen som hjälpte mig då jag har ett trasigt finger som bara var i vägen. Tack än en gång, du räddade vår semester
 

Axeland

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Arvika
HBK-Nr
7242
Medlemskap
2025
Sv: Kupefläkt går ej

Hej Lassewalle!
Fick samma problem med vår Fiat
Kolla Under handskfacket där sitter fläkt motorn lätt att komma åt 3 stjärnskruv så är den nere kablarna in sitter med små flat stift dessa är lätta att komma åt med fötternaför passageraren, så de var helt enkelt av sparkade löste problemet med nytt flatstift och 5 minuter//Rickie
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.131
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag har också problem med kupéfläkten som bara går på högstaläget på min husbil från 2015 ???????

Det vanligaste problem med Fiats kupe fläkt är nog detta du skriver.... men det är lätt att fixa... under handskfacket sitter ett stort motstånd fastskruvad.... ta loss detta och byt till nytt..... kostnad i Sverige ca 500-600kr.... på eBay kan du hitta dem för ca 120.-kr.... lycka till och var rädd om ryggen när du kryper ner
 
Toppen