Kryssningsfartyget Viking Sky

Tråd startad i 'Under Markisen' av Gittan & Jojje, 24 Mars 2019.

1. Gittan & Jojje

Gittan & Jojje HBK Medlem

Kommun:
    Helsingborg
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    10281
    Full dramatik utanför Norges kust, läs mer på nrk.no, har följt Kryssningsfartyget Viking Sky på Marinetraffic, finns som app till Android och direkt på webben.
    Dessutom var det ett fraktfartyt, Hagland Captain, som fick problem i samma område.
    Har använt appen i flera år, kul att kunna se information om båtar men ser i verkligheten.
    Har ofta varit på Råå, sett fartyg i sundet och kunnat kolla vad hon heter och är på väg.

För er som gillar flygplan finns bl.a flightradar24. samma sak här, står man vid en flygplats kan man följa flygplanen i realtid, gjorde så vid flygplatsen i Faro.

Ha trevliga stunder vid datorn/plattan/mobilen!

Skyll på mig om frugan klagar!:yes::twitcy:

Båten väl i hamn!

Jojje
    .

Senast ändrad: 24 Mars 2019
    GLIDARN, leif46, Jack & Eva och 19 andra gillar detta.
  2. Bosse och Gerd

Bosse och Gerd HBK Medlem

Kommun:
    Strängnäs
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    12223
    Gittan och Jojje - Flightradar24 har vi använt oss i flera år och det är ett perfekt ”verktyg” när man ska flyga eller hämta vänner på en flygplats (onödigt att åka till flygplatsen flera timmar för tidigt om planet är försenat) !

Lassej, Los Suecos och Gittan & Jojje gillar detta.
  3. Dethleffskvalite

Dethleffskvalite HBK Medlem

Kommun:
    Lomma
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    1035
    Finns motsvarande när man skall spana på tåg. En gång stod jag och väntade i Flädie på ett krokodil lok som kom ifrån Gävle och var på väg hem. Såg att tågnumret ändrade sig på telefonen men jag såg inget tåg i verkligheten. Men nyligen så stod jag i Furulund och väntade och där fungerade det, att det funka fattade jag när jag såg vad ångloket hade sist på släp. 1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg 6.jpg 7.jpg

GLIDARN, ArneF, Bosse och Gerd och 3 andra gillar detta.
  4. Åsa o Hasse

Åsa o Hasse HBK Medlem

Kommun:
    Helsingborg
    Medlemskap:
    2021
    HBK-Nr:
    17594
    Vad heter den appen?

5. Dethleffskvalite

Dethleffskvalite HBK Medlem

Kommun:
    Lomma
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    1035
    Ledsen jag kommer inte ihåg. Jag letade febrilt igår innan jag skrev inlägget. Tänkte att jag lägger in bilden så kanske någon kan hjälpa till.

6. Gittan & Jojje

Gittan & Jojje HBK Medlem

Kommun:
    Helsingborg
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    10281
    Åsa o Hasse och Emppu gillar detta.

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.