• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Krascher med Phantom

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
[youtube]BQy7jk87U50[/youtube]

Phantom FC40 med Gopro Silver utan gimbal.
Vid detta tilfälle inte heller FPV.
Första kraschen orsakades antagligen av att Homelock inte fungerar närmare än 10 meter, jag styrde alltså åt fel håll.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Krascher med Phantom

Bara lite grönt på propellrarna av allt klorofyll!
Kameran sitter i undervattenshuset om hela ekipaget skulle hamna i spat.
Klarar 40 meter sägs det.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Krascher med Phantom

[youtube]A7-HhNgMZ7E[/youtube]
Timelapse på GoPro - YouTube

Testade idag med en billig Ebaygimbal på min Phantom FC40 och timelapse på GoPro.
Timelapse betyder att kameran tar stillbilder i intervall, i detta fall var femte sekund (alla bilder visas inte).

Idag flög jag på låg höjd och klarade mig från krascher!
 
Senast ändrad:

Lars o Annica

HBK Medlem
Inlägg
759
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: Krascher med Phantom

Fina bilder knarrevik nu vill vi se en filmsnutt så vi får se hur gimbalen fungerar.
För med stillbilder går det lika bra utan gimbal det ända som kan ske är att horisonten lutar men det kan avhjälpas genom att slå av gps läget vid fototillfället för att slå på det när bilden är tagen, eller rätta till det i bildbehandling.
Men har du fått din gimbal att fungera så är det många som vill veta hur du gjort och hur du styr den från radion.

Lars
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Krascher med Phantom

Men har du fått din gimbal att fungera så är det många som vill veta hur du gjort och hur du styr den från radion.

Lars

Tyvärr kan jag inte styra den eftersom gimbalen är kopplad direkt till batteriet.
Det enda som den klarar är att ställa sig i våg, mer kan man inte begära för drygt 400:-. Jag får rikta kameran för att slippa se propellrarna alternativt att ställa GoPron på "narrow" för att minska kamerans vidvinkel.

Jag satte på längre kolfiberpropellrar men tror inte att det var till någon fördel.
 
Toppen