• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kort nyare vanlig husbil - ej Plåtis. Vilka märken / modeller finns???

Batstepappan

HBK Medlem
Inlägg
156
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
20295
Medlemskap
2024
Jag säger som Magnus.
Gå in på Mobile.de
Klicka på husbilen.
Sen kan du välja modell, årsmodell, längd, Euro5-6, pris, antal sovplatser, garage, färg, drivmedel, ny, begagnad mm mm. Då gör sökmotorn ett urval så bara bilar med dina kriterier kommer upp.
Så gjorde vi när vi kom fram till vår Exsis i 414. Det var sängbredden som blev utslagsgivande.
Kanske ett alternativ för din kompis
 

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Jag säger som Magnus.
Gå in på Mobile.de
Klicka på husbilen.
Sen kan du välja modell, årsmodell, längd, Euro5-6, pris, antal sovplatser, garage, färg, drivmedel, ny, begagnad mm mm. Då gör sökmotorn ett urval så bara bilar med dina kriterier kommer upp.
Så gjorde vi när vi kom fram till vår Exsis i 414. Det var sängbredden som blev utslagsgivande.
Kanske ett alternativ för din kompis

Så gjorde vi men saknade måtten på garagen. Så vi fick helt enkelt leta efter dessa bland tillverkarens hemsidor & broschyrer. Var inte alldeles lätt att få fram i vissa fall. Men direkt avgörande för oss.
Vi hade/har kravet på minst 120cm i höjd vilket tyvärr gjorde att flertalet tillverkare & modeller föll bort (när man också vägde in budget). Men skamm den som ger sig vi fann det vi sökte till slut.

// Niklas
 

Nihog

HBK Medlem
Inlägg
66
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
20245
Medlemskap
2024
hallå
Jag hade mer eller mindre exakt samma krav när jag letade bil. Liten, lätt, bra garage, senaste motorn (Euro5-6) tyst. Det finns faktiskt ett helt koppel "riktiga" bilar runt eller under 6 meter med vettiga bagage med plats för både gold o cykel. Alla väger dessutom under 3,5t:
Rapido 803F
Hymer exsis-i 414, 504 (6m) 474 (6,4m)
LMC 585 och 595
Knaus Van 550md
Carthago compactline 138 (6,4m)
Pilote G600
Dethleffs Globebus I 2
Finns några till men de var de jag minns.

N.
 
Toppen