• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kontrollsamtal Adria Matrix Supreme

Bo&Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
35
Kommun
Nybro
HBK-Nr
10739
Medlemskap
2023
Blev idag uppringd från skyddat nummer. Personen presenterade sig inte, började direkt att prata om vikter på Adria Matrix Supreme (3500 resp. 3800 kg). Jag frågade flera gånger "vem pratar jag med?", fick till sist svar att han hette Ulf. Jag frågade om han var spekulant på modellen, fick till svar vad jag menade med detta. Nej, "vi" håller på med en undersökning avseende hur många som blivit lurade av oseriösa försäljare som säljer Adria Matrix Supreme invägda för 3500 kg. Jag frågade, vem är vi? Fick till svar "kontrollsamtal" och därefter så avbröt han samtalet.
Berättade om samtalet för hustrun som är polis, hon gjorde direkt koppling till att samtalet avsåg kontroll om vi var hemma eftersom husbilen en längre tid stått oanvänd på gårdsplanen.
Är det någon person i HBK som ringer från skyddat nummer och inte presenterar sig, lägger på luren när jag ställer frågan vad syftet med samtalet är?
//Bosse
 

EPersson

HBK Medlem
Inlägg
1.576
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2024
Sv: Kontrollsamtal Adria Matrix Supreme

Annars kan det ju vara en mindre nogräknad husbilstidning som använder HBK matrikeln som underlag. Då kan de ringa upp särskilt intressanta bilar genom att kolla i den listan.

Tror inte att tjyvar tar till sådana krokiga omvägar för att se om ngn är hemma.
 
Toppen