• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kondens

Volker&Titti

FD HBK Medlem
Inlägg
266
Kommun
Finspång
HBK-Nr
5183
Medlemskap
2021
Hej har åkt en sväng i helgen ,märkte att min golv i plåtisen var fuktig hade värme på truma4 på 5 ganska varm .vi kom hem märkte jag att det var fuktig under plastmatta plus filtmatta och trasmater tro ni att det kan vara kondens under plastmatta från marken(kalt) tänkte att kylskåp lag av men den funka (kompressor kylskåp 12 V ingen läcka plus vatten ingen läcka ) behöver hjälp Plåtis Lastrada M Avanti tack volker:confused:
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.807
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: Kondens

Töm ur vattensystemet och och torka ut bilen med hjälp av värme. Ha bilen under tak. Något läcker låter det som och nu få du börja leta. Kommer det utifrån eller inifrån? Är alla slangkopplingar i vattensystemet täta? Fönster? Luckor?
 

Volker&Titti

FD HBK Medlem
Inlägg
266
Kommun
Finspång
HBK-Nr
5183
Medlemskap
2021
Sv: Kondens

Hej Lars N det tänkte jag också pratade med min granne att det var för varm i husbilen luften blåsa ut för fullt och då måste kylskåp jobba plus att tätningen på kylskåpsdörren är inte tätt .Tittade idag och såg att det lilla hålet för kondensvatten var tätt öppnade med en skrvmeisel plus att jag beställde en ny dörrtätning . Och värme för utblåst ska jag flytta att det blåsa ut nära dörren . Volker
 

Volker&Titti

FD HBK Medlem
Inlägg
266
Kommun
Finspång
HBK-Nr
5183
Medlemskap
2021
Hej. Vi åkte i helgen en liten tur och märkte att der fuktig på golvet igen en liten fläck! Så tänkte jag det kan inte kommer från kylskåp, fläcken var nera toadörren och fläcktuttag ..Jag riv bott handfaten och såg att vattenkran läckte detta var hela felet.ska köpa ny kran i Tyskland special från La Strada .Oh va skön och hitta felet. Volker
 
Toppen