• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kompaktbil

harryerik

HBK Medlem
Inlägg
68
Kommun
Gagnef
HBK-Nr
17812
Medlemskap
2024
Lite tips mottages om hur man klarar att resa i en kompakt bil. Vi har nyss skaffat en Dethleffs Globebus T4 och skall försöka få plats i den, eftersom vi tidigare åkte Travelmaster med skåp från golv till tak.
 

Bilagor

  • DSC_0083.JPG
    DSC_0083.JPG
    1,9 MB · Visningar: 88

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Fyll på diesel, vrid nyckeln och kör. Svårare än så är det inte! Var snälla mot varandra och försök samsas oavsett vem som har ”rätt” eller ”fel”. Överlasta inte husbilen med allt som är ”bra att ha”, tänk på hur ni hade det när ni var unga och tältade! ...och lycka till med nyförvärvet : )
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
05817640-C70D-44D3-A61D-F1FA602062CE.jpeg Vi är två som åker i en Hymer Exsis t 474, 6,50 lång och 2,21 smal. Det fungerar utmärkt bara man är samspelta och verkligen gillar varandra. Problemet är inte att få med sig det man behöver. Kläder ryms gott och väl i garderoberna vid fotändarnas sängarna och skåp över sängarna. I köket harvi två rymliga lådor. Jag har hopfällbara kastruller som tar väldigt lite plats och i övrigt inte så mycket extra onödiga saker. Extra lakan och handdukar, teknikprylar, tvättmedel, toamedel mm har vi i plastbackar i garaget. Vi har just flugit hem för julen efter en drygt två månaders resa till Portugal och Spanien. Har absolut inte saknat något och njutit av tiden. Det är när man ska göra saker båda inne i bilen samtidigt som det krävs flexibilitet. Golvytan är väldigt liten men man lär sig att samarbeta. Till nästa vinter tänker vi stanna kvar i bilen i Spanien hela vintern men kommer då att komplettera med ett förtält.
 
Senast ändrad:
Toppen