Kartor till iGO navigation

Tråd startad i 'Navigering' av kabijoh, 4 Juli 2018.

  1. kabijoh

    kabijoh HBK Medlem

    Inlägg:
    146
    Kommun:
    Nyköping
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    15218
    Ursäkta nystart av likvärdig tråd!
    Gjort ett tidigare inlägg på gammal tråd, men denna ligger tydligen kvar i ”arkivet” varför ingen sett den och besvarat frågan.
    Min fråga var hjälp med installation av kartor i min nya iPad. Har sedan tidigare köpt europa-paketet och har det installerat på ”gamla” paddan samt telefonen.
    När jag nu ska ha in kartorna i den nya paddan blir bilden grön/blå utan någon annan information.
    Klarar inte programmet iOS 11.4 eller gör jag något annat fel. Enligt manualen kan man ha 3 enheter installerade på samma licens.
    Hjälp önskas
    Med vänlig hälsning, Karl-Arne
     
  2. knarrevik

    knarrevik HBK Medlem

    Inlägg:
    16,903
    Kommun:
    Lysekil
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    3172
    Jag har iGO Navigation på 5 enheter med iOS version 11.4 och beta 12 och det funkar utmärkt med de nya kartorna från 2018.
     
  3. knarrevik

    knarrevik HBK Medlem

    Inlägg:
    16,903
    Kommun:
    Lysekil
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    3172
    Kartor
     

    Bifogade filer:

  4. kabijoh

    kabijoh HBK Medlem

    Inlägg:
    146
    Kommun:
    Nyköping
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    15218
    Hej!
    Jag kommer lika långt, och samma bild dock olika länder (givetvis Sverige).
    Problemet blir när jag skall navigera. Får inte ens upp starten.
    Karl-Arne
     
  5. Arne HBK 13

    Arne HBK 13 HBK Medlem

    Inlägg:
    783
    Kommun:
    Skövde
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    13
    Har plattan GPS (simkortplats) .
     
  6. Åsa o Hasse

    Åsa o Hasse HBK Medlem

    Inlägg:
    710
    Kommun:
    Helsingborg
    Medlemskap:
    2021
    HBK-Nr:
    17594
    Var hittar man dom?
    Mina är från Q4 2016
     
  7. Håkan

    Håkan HBK Hedersmedlem

    Inlägg:
    7,668
    Kommun:
    Lidköping
    Medlemskap:
    2040
    HBK-Nr:
    1
    Jag hade liknande problem när jag fick min iPad utbytt på garanti. Har du testat att avinstallera helt, starta om iPad och sedan bara installera 1 dags test innan du installerar dina köpta kartor. Så fick jag göra för att kartor skulle fungera då.
     
    ClasB gillar detta.
  8. Åsa o Hasse

    Åsa o Hasse HBK Medlem

    Inlägg:
    710
    Kommun:
    Helsingborg
    Medlemskap:
    2021
    HBK-Nr:
    17594
    Hittade dom själv!
     
  9. kabijoh

    kabijoh HBK Medlem

    Inlägg:
    146
    Kommun:
    Nyköping
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    15218
    Hej!
    Ja, den nya plattan har sim-kortsplats! O sim-kort installerat.
    Ska prova tipset att avinstallera, men kan tyvärr inte göra fett förrän efter helgen.
    Återkommer med besked!
    Med vänlig hälsning, Karl-Arne
     
  10. UssisLeif

    UssisLeif HBK Medlem

    Inlägg:
    281
    Kommun:
    Mora
    Medlemskap:
    2018
    HBK-Nr:
    22796
    Jag har en iPhone 6, som jag brukar för navigation, och en iPad Pro, som jag inte använder för navigation.

    I förrgår fick jag ett meddelande i min iPhone om att det fanns en uppgradering av iGo. Uppdaterade min iPhone via App Store och öppnade nya iGo. Fick ett meddelande i iGo om att det fanns nya kartor att ladda ner. Gick in Butiken i iGo och kollade vilka nya kartor som kunde laddas ner. Laddade ner de nya kartorna från första kvartalet 2018 och startade om iGo. Funkade perfekt!

    (Har inte gjort det på min iPad Pro då den saknar GPS och simkort. IPad Pro i mitt fall behöver ta del av iPhonens GPS för att kunna användas för navigation...oavsett navigationsprogramvara.)
     
    Åsa o Hasse gillar detta.
  11. kabijoh

    kabijoh HBK Medlem

    Inlägg:
    146
    Kommun:
    Nyköping
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    15218
    Hej!
    Jag har även gjort som du. Tänkte först se om jag kunde ladda ned något nytt land till iPhonen men fick meddelande om en ny uppdatering fanns tillgänglig. Efter att gjort detta utan anmärkning provade jag igen att ta hem kartorna på nya iPaden. Utan framgång.
    Har en teori som jag inte testat ännu!
    Ibland har det hänt att man måste uppdatera licensen, hittar inte ingången dit!!
    Med vänlig hälsning, Karl-Arne
     
  12. Marianne & Ranko

    Marianne & Ranko HBK Medlem

    Inlägg:
    4,263
    Kommun:
    Göteborg
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    12537
    Tack knarrevik, hade ingen aning om att nya 2018 kartor hade "landat". Nu ska båda paddor + en iPhone uppdateras, fall i fall... Det tar lite "kräm" (Byte's) så det är bäst att göra det på hemmaplan utan roaming inblandat.
     
    Ann Britt och Malle gillar detta.
  13. Håkan

    Håkan HBK Hedersmedlem

    Inlägg:
    7,668
    Kommun:
    Lidköping
    Medlemskap:
    2040
    HBK-Nr:
    1
    Gå till Butik och tryck på pilen nere i högra hörnet så kommer valet Återställ köp som uppdaterar licenser.
     
  14. kabijoh

    kabijoh HBK Medlem

    Inlägg:
    146
    Kommun:
    Nyköping
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    15218
    Har gjort så och får texten ”logga in på ditt iCloud för att få åtkomst till ditt prenumerationsinnehåll som du köpte på en annan enhet. Annars återställd bara ditt icke-prenumerationsinnehåll.”
    Min ”dumma” fråga blir då? Var då, för trycker jag på återställ köp längst ned är jag tillbaka där jag började och någon annan knapp hittar jag inte!
    Karl-Arne
     
  15. Håkan

    Håkan HBK Hedersmedlem

    Inlägg:
    7,668
    Kommun:
    Lidköping
    Medlemskap:
    2040
    HBK-Nr:
    1
    Är du inloggad i icloud på de enheter som du har igo på?
     
  16. kabijoh

    kabijoh HBK Medlem

    Inlägg:
    146
    Kommun:
    Nyköping
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    15218
    Om du med detta menar att det under inställningar huvudrubriken finns Appelgren-ID, iCloud, iTunes och ... så finns det på såväl den gamla som nya enheten.
    Med vänlig hälsning, Karl-Arne
     
  17. kabijoh

    kabijoh HBK Medlem

    Inlägg:
    146
    Kommun:
    Nyköping
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    15218
    Efter att under 14 dagars tid brottats med problemet är jag benägen att kasta hela programmet i papperskorgen. Har återvänt till bostaden där jag har tillgång till Wi-FI via bredband och router. Tyvärr gick routern sönder och jag fick införskaffa en ny sådan!
    Vid uppstart och anslutning av iPhones o iPad försvann även kartorna på iponen!
    Nu har jag två enheter utan kartor!
    Någon som har en ledtråd?
    Med vänlig hälsning, Karl-Arne
     
  18. Rolfen

    Rolfen HBK Medlem

    Inlägg:
    26
    Kommun:
    Västerås
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    13022
    Hej! Jag försöker uppdatera de nya kartorna (iGo Navigation) i min iPad men på skärmen står det ”Ett oväntat fel inträffade (112)”.
    Någon annan som råkat ut för detta?
     
  19. kabijoh

    kabijoh HBK Medlem

    Inlägg:
    146
    Kommun:
    Nyköping
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    15218
    Ja, jag har också sett detta!
    Karl-Arne
     
  20. knarrevik

    knarrevik HBK Medlem

    Inlägg:
    16,903
    Kommun:
    Lysekil
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    3172
    Har ni provat att avinstallera appen, starta om enheten, starta upp och installera igen?
    Ibland kan det hjälpa.
    Är det iGO Navigation vi menar och inte iGO Primo?
     

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.