• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kan inte skriva in ny POI.

B-A.C

HBK Medlem
Inlägg
206
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
18685
Medlemskap
2024
Jag har en Garmin Nüvi 2545 som jag varit nöjd med ett antal år. Men nu när jag planerar ny resa med nya slällplatser att övernatta på så vägrar navigatorn att ta emot nya data. "Minnet fullt" säger den trots 36% kvar av interna minnet och 94% av SD-kortet. Jag har lagt in HBK-filen och Bordatlas plus egna platser jag varit på/ska till. Inga extra kartor utöver Europa. Inga andra tillägg heller.
Är jag ensam om detta? Mailade Garmin men de verkar inte så pigga på att svara.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.718
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Kanske ett större minneskort? Navigator behöver en del internminne för att kunna arbeta, så man kan nog säga att din navigator är helt full! :)
 

Jolie

HBK Medlem
Inlägg
421
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
24753
Medlemskap
2024
Minnet i en GPS lagrar olika information, bland annat POI, Rutter och Spår. Det kan vara så att minnet är uppdelat och inte tar emot mer än en viss mängd av en datatyp.
I en båt-GPS jag har är minnet uppdelat så att jag får in max 3000 POI.
Jag skulle försöka med att spara ner all data jag kan från GPS-en till datorn, därefter rensa alla POI från GPS-en med POI Loader och därefter ladda tillbaka den data jag önskar till GPS-en.

Jan-Olov
 

B-A.C

HBK Medlem
Inlägg
206
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
18685
Medlemskap
2024
Så kan det nog vara av meddelandet att döma. Trots ledigt minne så är tydligen utrymmet för POI slut. Blir att rensa bland alla bra-att-ha-poi.
Minneskortet är tydligen till för rutter man sparat från t.ex. Basecamp.
 

Bilagor

  • Minnet_fullt2.jpg
    Minnet_fullt2.jpg
    144 KB · Visningar: 9

B-A.C

HBK Medlem
Inlägg
206
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
18685
Medlemskap
2024
Jag fick faktiskt svar från Garmin. Svar o svar... de var mest undrande över att det tagit stopp. Tyckte jag kanske skulle rensa lite. Någon förklaring blev det inte.
Jag kollade hur många poster jag har, summa 10528 st exklusive mina egenhändigt inknappade platser.
Ett hyggligt antal. Men det borde gå att spara på SD-kortet. Hittade ett inlägg på ett Garmin-forum där någon talade om att det egentligen inte finns någon gräns. Han ordnade POI:s i undermappar. Det finns maxgräns för antalet i varje mapp men tydligen inte antalet mappar.
Måste kolla vidare.
 
Toppen