• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kan det vá så här?

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Datorer - en tjej eller en kille?

En man som tidigare var sjöman var väl medveten om att båtar och skepp omtalas som hon och henne. Han funderade en helt del över vilket kön en dator har.
För att besvara frågan ordnade han två grupper med dataexperter av olika slag. Den första gruppen bestod av kvinnor och den andra av män.
Båda grupperna fick i uppgift att reda ut om datorer skulle vara kvinnliga eller manliga, samt ge fyra motiveringar för sina val.
Kvinnogruppen kom överens om att datorer var manliga och presenterade följande motiveringar:

  1. För att få deras uppmärksamhet måste man slå på dem.
  2. De innehåller massor av information och data, men är fortfarande nollställda.
  3. De är till för att lösa problem, men halva tiden är de själva det största problemet.
  4. Så snart du binder dig vid en inser du att om du väntat lite till skulle du fått en bättre modell.
Männen ansåg däremot att datorer är kvinnliga och hade följande motiveringar:
  1. Ingen, förutom deras skapare, förstår sig på deras logik.
  2. Språket de använder inbördes för att kommunicera med andra datorer är fullständigt obegripligt för andra.
  3. Även de allra minsta misstag sparas i ett långtidsminne för framtida bruk.
  4. Så snart du väljer en dator upptäcker du att du använder halva din lön till dess tillbehör...
Eva HBK 9
 

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Inlägg
432
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021
Sv: Kan det vá så här?

HaHa :twitcy:

Jag har själv några motiveringar till varför min dator är av det manliga könet:

1. Han gör inget på egen hand utan bara vad jag säger till honom att göra
2. Han blir totalt utslagen av minsta virus
3. Han måste "rensas" för onödig information med jämna mellanrum för att inte hjärnan skall bli överbelastad

:D

Såg förresten att någon tagit fram en rosa tjej-dator till försäljning. Vad blir det nästa? Gardiner till skärmen och utbytbart skal på dator-enheten.............

Ha det bra!

Smålänning
 
Toppen