• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kampanj för Fiat Ducato 2.3 x250 -08???

F

F.d. 29908

Guest
Vilken återkallelse är värmekassetten för Ducato 2.3 x250 -08, hitter det inte här. har nu varit i kontakt med Adriahandalaren här i Umeå men han vill veta var jag sett det, sedan skulle han ta det med Adria cemtralt. Ngn som kan hjälpa mig var man kan hitta fakta om vevhusventilationen.
 
S

suneAl

Guest
Sv: Kampanj för Fiat Ducato 2.3 x250 -08???

Varför ringer eller tar Du inte kontakt med ADRIA Caravan AB i Tenhult "Dotterbolag till KABE" Fråga efter VD Marcus Qvarnström "han bits inte", han skall kunna svara eller lotsa dig till den person som kan ge svar på dina frågor.

Jag förstår inte varför man skall gå över ån efter vatten.

Det är ju där Lasse på Caravan Center frågar också.

PS! Vevhusventilation är standard på KABE Husbilar, så man får det man köper.

Häls 571

:mcride:
 
Senast ändrad:
F

F.d. 29908

Guest
Sv: Kampanj för Fiat Ducato 2.3 x250 -08???

Tack för svaret, ytterst vänligt och välformulerat. Nu är det inte Lasse utan Thor-Erik som ville veta var??, hade naturligtvis väntat att få mig ett svar, annars hade jag inte ställt frågan. Ännu en anledning till att inte bli medlem här
 
Senast redigerad av en moderator:

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.270
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Kampanj för Fiat Ducato 2.3 x250 -08???

Att få reda på vilka kampanjer på Fiatdelen måste väl vara lättast att vända sig till en aktoriserad verkstad.
Sen att problem egentligen ska lösas via den man köpt bilen från är en annan sak.

Jag gjorde en koll själv för en månad sedan på vår -09 3,0. Inga kampanjer.
 
F

F.d. 29908

Guest
Sv: Kampanj för Fiat Ducato 2.3 x250 -08???

Jag har gjort det, och det är Vanservice i Umeå. Dom har varit i kontakt med Fiats Generalagent för Sverige. Dom hävdar att dom har inget med dessa bilar att göra. Hänvisar mig till i detta fall Adria, yog därför kontakt med min lokala Adriahandlare i Umeå. Dom ställde sig inte direkt negativ till att hjälpa till, men vill att jag skulle ta reda på var jag sett att detta skulle vara en återkallelse, och då skulle dom kontakta Adria centralt för kolla upp vad som gäller.

Tack för ett bra svar.....
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.270
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Kampanj för Fiat Ducato 2.3 x250 -08???

Verkar inte stämma det svar du fått från den Fiat verkstan.
Jämför nu med den bil vi hade till i våras som var en importbil. Jag har alltid vänt mig till Fiat och fått mina recalls gjorda.
Som exepel kan jag säga den sista jag fick. Bilen var 4 år och hade gått 4500mil. Fick gratis nya drivaxlar , fjädrar en reparation på många tusen. Självklart tackade jag inte nej.
Så till dig skulle jag vilja ge rådet att ringa till någon annan Fiatverkstad. Eller så vänder du dig direkt till Olle Ollssonbolaget i Uppsala och kollar själv vad som gäller. Finns ingen recall så är saken enkel.
Prova det här numret
Fiat Sverige Uppsala Roger 018-170500
 
F

F.d. 29908

Guest
Sv: Kampanj för Fiat Ducato 2.3 x250 -08???

Perfekt då ska jag ringa Fiat imorgon och kolla upp det.
 
F

F.d. 29908

Guest
Sv: Kampanj för Fiat Ducato 2.3 x250 -08???

Your camper is OK, med andra ord så finns det ingen notering om vevhusventilationen. Eftersom det uppenbarlingen inte är fixat och den får ändå OK.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Kampanj för Fiat Ducato 2.3 x250 -08???

Problemet med denne ventilasjonen er at den bare bygges om for biler som selges til spesielle markeder bl.a. Nordiske land - Hvis Fiat har bilen registrert som solgt i Syd Europa så trengs ikke denn ombyggningen i følge registeret.
 
F

F.d. 29908

Guest
Sv: Kampanj för Fiat Ducato 2.3 x250 -08???

Nu har jag dragit runt detta både mot Adria och Fiat och ingen är intresserad av att ta kostnaden för värmekassetten, men tänkte att då tar jag kostnaden själv. Så jag ringde Fiat och kollade vad den skulle kosta, och för att vara riktigt säker på att det inte satt på vår bil så åkte jag ut på Fiat (Umeå Van Service). När vi åkte ut dit idag så konstaterade man att det redan satt på vår Ducato, och det ser definitivt ut att vara fabriksmonterat. Våran bil levererades under april 2008, och var alltså bestyckad från fabrik med värmekassett för vevhusventilationen. Så med andra ord har vi sparat massor med pengar på att köpa just en Adriatik, för att citera någon annan. Man får vad man betalar för :)....
 
Toppen