• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kabe Golvvärme med AGS II (inte PRO)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Fris

HBK Medlem
Inlägg
26
Kommun
Härryda
HBK-Nr
26365
Medlemskap
2024
Vi har en ny Kabe TM i760T som inte har separat shuntstyrning och cirkulationspump för golvvärmen.
Nu när vi är i fjällen och det är kallt ute (-8 grader) blir vårt golv riktigt varmt, i min smak för varmt 33 grader.

Hur är det med er andra som har en Kabe Husbil med AGS II (inte PRO), upplever ni att golvet blir för varm när det är minusgrader ute?
 

Bilagor

  • IMG_4571.jpg
    IMG_4571.jpg
    406,9 KB · Visningar: 78
F

Fd.47585

Guest
Låter helt galet. Har inte golvvärme i husbilen men hemma och en av fördelarna med golvvärme är ju att det inte behövs så hög värme då ytan är mycket stor jämfört med ett element. 33 grader måste ju göra att det blir tokvarmt inne i bilen, obekvämt förutom att det går åt massa onödig ennergi.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Har haft en Kabe 780 med samma problem, har du inte separat shunt på golvvärmen (PRO) blir det för varmt ibland, speciellt på morgonen när jag ökade värmen, fick man ha skor på sig vid spisen, det var där alla slingor kom ut från ALDE.
Det finns ingen möjlighet att reglera golvet separat.
 

ILoR

HBK Medlem
Inlägg
132
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
20915
Medlemskap
2024
Då vi hade KABE husvagn med AGS II, fanns det kranar längst bak under dubbelsängen mot bakstammen, där vi kunde stänga av en krets av golvvärmen för det blev för varmt i sovdelen.
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.180
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Då vi hade KABE husvagn med AGS II, fanns det kranar längst bak under dubbelsängen mot bakstammen, där vi kunde stänga av en krets av golvvärmen för det blev för varmt i sovdelen.
Samma placering på vår fd Adria jag nämnde ovan.
Våra kranar satt i en öppning i "sido träet" på vänster vägg, mot bakstammen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen