• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Köpt en Pössl, var försäkrar man mest prisvärt?

F

F.d. 54519

Guest
Hej,
har köpt en Pössl 2017 som är 6,36 lång
var försäkrar man mest prisvärt och hur mycket skiljer det i omfattning, tex maskinskada mm
Vi hämtar den om drygt 1,5 vecka
 

Andy.T

FD HBK Medlem
Inlägg
124
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
19547
Medlemskap
2023
Det beror helt på var du bor och hur du förvarar din bil.
Min förra dethleffs hade jag i Vardia vilket var billigast. Min nya var Vardia 9000 kronor dyrare än folksan. Så man får ringa runt lite.
I Folksam får man rabatt om man är medlem i HBK.
Mvh Andreas
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Hej,
har köpt en Pössl 2017 som är 6,36 lång
var försäkrar man mest prisvärt och hur mycket skiljer det i omfattning, tex maskinskada mm
Vi hämtar den om drygt 1,5 vecka

I juni förra året gjorde jag en ordentlig runda hos aktuella försäkringsbolag när vi närmade oss förfallodagen på försäkringen på vår plåtis.

Till vår stora förvån8ng skilde det nästan 5000 kr/år mellan den billigaste och dyraste.

Skrev ner en redogörelse i den här tråden; Försäkringar. Ang avtal med Folksam

Vårt val blev till slut Länsförsäkringar, inte billigaste men för oss attraktivast.

Lycka till

TommyD
 
F

F.d. 24550

Guest
Hos vissa bolag kan det bli billigare om man har andra försäkringar där, t ex hemförsäkring. Så man skall inte stirra sig blind på enbart priset på husbilsförsäkring.
 
F

F.d. 54519

Guest
Hos vissa bolag kan det bli billigare om man har andra försäkringar där, t ex hemförsäkring. Så man skall inte stirra sig blind på enbart priset på husbilsförsäkring.

Det var just därför ja skrivit prisvärt, inte billigt
sen är de mycket vad man får för sina pengar, olika villkor på olika bolag osv (jobbar själv på ett bolag, men då vår inte har regnr än, kan jag inte få så mycket info än)
 
Toppen