• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Köpa Oyster 85 i Tyskland

NIESMANNEN

HBK Medlem
Inlägg
129
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
2277
Medlemskap
2025
Någon vänlig skäl som kan ge mig råd ang detta.
Är det skillnader på antennen beroende på vart/i vilket land man skall se på TV?
Vet någon ett inköpsställe i ex Kiel eller Lubeck?
Har kikat på Ebay och finner massor med Oyster men har svårt att förstå skillnaderna.

Någon som vet. Jag skall åka ner vecka 24 med personbil.

Jag har Canal Digatalbox.

MVH
Niesmannen
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Köpa Oyster 85 i Tyskland

Oyster HD boksen finnes i to utgaver, en for Tyskland og en for resten av Europa. SD boksene fantes tidliger også i to utgaver med og uten CI slot.

Begge varianter selges i Tyskland så sørg for å få rett, CI er nødvendig for allt unntatt tyske kanaler.

Men allt dette gjelder Oyster Digital, når det gjelder Oyster Vision så benyttes det ekstern tuner og samme produkt alle steder.
 
F

F.d. 25520

Guest
Sv: Köpa Oyster 85 i Tyskland

Någon vänlig skäl som kan ge mig råd ang detta.
Är det skillnader på antennen beroende på vart/i vilket land man skall se på TV?
Vet någon ett inköpsställe i ex Kiel eller Lubeck?
Har kikat på Ebay och finner massor med Oyster men har svårt att förstå skillnaderna.

Någon som vet. Jag skall åka ner vecka 24 med personbil.

Jag har Canal Digatalbox.

MVH
Niesmannen

Hej,

varför inte titta på en MaxView wireless seeker 85 cm parabol i Holland. Bra priser, minimal kabeldragning, fjärrkontroll till parabolen, förinstallerat med bl a Thor. En bra TV, exvis Megasat Royal Line med CI+ slot, så har du en perfekt kombination. Uppdateringar via sticka. Möjlighet till två oberoende TV-kanaler med systerabonnemang från CanalDigital. Skevningsmöjlighet. En enkel och bra anläggning, installerat på en till två timmar (+torktid för limmet).

Bengt[/ATTACH]
 

Bilagor

  • Redigerad Maxview_1.jpg
    Redigerad Maxview_1.jpg
    147,6 KB · Visningar: 64
  • Redigerad Maxview_2.jpg
    Redigerad Maxview_2.jpg
    88,2 KB · Visningar: 5
Senast redigerad av en moderator:

Jack & Eva

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
15760
Medlemskap
2024
Canal Digital-boxen (för hemmet) har du ingen användning i husbilen. Det måste vara en speciell box som tillhör parabolen, och styr hela alltet!! Finns också Oyster Skew och Oyster Twin.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Jag har en sådan här & använder min Viasat-box som lag tar med hemifrån, fungerar utmärkt.

Oyster® Vision
Satellite system without receiver
… receiver independent version for customers using their own receiver (eg. Sky box) or using a TV with integrated satellite receiver.

Oyster® variants | ten Haaft Oyster
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Det är 2 enheter utöver antennen, styrenhet som styr parabolen & panelen där man väljer satellit. Man kopplar in sin egen box till styrenheten. Se sidan 12 i bifogade installationsanvisningar.
 

Bilagor

  • installation_manual_Oyster_Vision.pdf
    341,5 KB · Visningar: 46

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Läs inlägg 5 - 9 så förstår du varför han svarade som han gjorde.
Han ställde en fråga för att han inte visste, fick ett svar med beskrivning & svarade "Tack!! Det hade jag ingen aaaaaning om!!". Så enkelt är det:)
 
Toppen