• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Känna igen varandra på vägen?

F

F.d. 4879

Guest
Satt och spånade lite på det hela i kväll.. Vore ju kul om man kände igen varandra ute på vägarna, campingarna, eller efter vägen när bilen har pajat och nån klubbkompis stannar och hjälper den som är i nöden.
Om vi skulle ha ett par nuffror fram och baktill på husbilen, så där i 20cm storlek typ HBK75 ? HusBilsKlubben medlem nr 75. Vad sägs? Tål kritik åt bägge hållen!
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Känna igen varandra på vägen?

Hej kölis....håller med du, fast då vill jag ha HBK 47. ;)
 

Micke & Lillian

HBK Medlem
Inlägg
429
Kommun
Eda
HBK-Nr
81
Medlemskap
2024
Sv: Känna igen varandra på vägen?

Hej Kölis. Det där med nummer låter bra lättare att hålla reda på vilka man möter. :) Micke. :santa1:
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.569
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Känna igen varandra på vägen?

Jag kommer att sätta upp "HBK 5" både fram och bak på vår husbil. Storlek på bokstäver och siffror blir ca 10 cm i höjd så att de syns. När vår klubbdekal blir klar kommer den att sättas intill.
 

KuMaNi

HBK Medlem
Inlägg
1.331
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2024
Sv: Känna igen varandra på vägen?

Vore det inte bättre att snabba på processen med klubbemblemet? HBK kommer inte av alla att förknippas med någon husbilsklubb. Ett sök på Google ger 3 400 000 träffar men ingen som förknippas med Husbilsklubben.se. Vi skulle ju känna igen varandra?

Jag kommer att avvakta tills vi har klubbemblemet klart. Ser fram emot detta eftersom det är snyggt och kommer att pryda sin plats.
 
Senast ändrad:

Jan-Åke

FD HBK Medlem
Inlägg
50
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
37
Medlemskap
2023
Sv: Känna igen varandra på vägen?

Hej jag har ett förslag ang dekalen.
Om man gör ett vitt fält på höger sida så kan man själv skaffa självhäftande siffror i lämplig storlek, vill man inte ha något medlemsnummer så klipp bara bort det vita fältet

:santa-3-icon:
 
F

F.d. 6530

Guest
Sv: Känna igen varandra på vägen?

OK med klubblogga, men varför med nummer, man hälsar ju på alla Husbilar man möter. Om en Husbil har råkat ut för något och står vid vägkantenså stannar man väl och frågar om man kan vara till någon hjälp. OBS tycker att Tyska Husbilar är mycket bättre än vi Svenskar på att hälsa när vi möts. Mvh Nilsman:santa1:
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.569
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Känna igen varandra på vägen?

Numret är jättebra om man vill ta kontakt via mobilen om man ser någon under färd.
Man går då in i matrikeln (som jag hoppas kommer) och kan se telefonnumret.

Jag har själv råkat ut för att bli uppringd i utlandet av en klubbmedlem i en förening som vi båda tillhörde och som behövde assistans.

Hälsar gör vi på alla vi möter i husbil.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.569
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Känna igen varandra på vägen?

Nu är numret på plats!

Har även testat med egen utskriven logga (250x90), kunde varit något större, siffrorna är 90 mm höga, hade kanske räckt med 80 mm. Tyck till själv.
061220 001x.jpg061220 003x.jpg
 

Bigge

HBK in Memoriam
Inlägg
816
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
4
Sv: Känna igen varandra på vägen?

Gunnar, förbaskat bra storlek!
Denna storlek ser man ju enkelt utan att behöva ta fram kikaren för att konfirmera.

Bigge
 

Kjell

HBK Medlem
Inlägg
1.000
Kommun
Vännäs
HBK-Nr
25
Medlemskap
2024
Sv: Känna igen varandra på vägen?

Inte mindre siffror (har nått det bifokala stadiet)!

Personligen ska jag fundera på om inte en lagom stor HBK-logga skull pryda sin plats på vänster sida framtill och baktill på bilen, ska skrapa bort krafset som redan sitter där nu...

:reindeer-icon:
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Känna igen varandra på vägen?

Ser mycket bra ut! Storleken ser bra ut, 20cm som jag tänkte på hade varit för stort.
 
F

F.d. 25014

Guest
Sv: Känna igen varandra på vägen?

Det ser bra ut, men skulle det inte vara bättre om logan vore i en frorerande matrial så att man såg den i mörkret också.
 

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Inlägg
5.411
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2024
Sv: Känna igen varandra på vägen?

Hej Gunnar,
Är det en synvilla med storleken på siffrorna ? :snowman-2-icon: :holly-3-icon:
för de ser högre ut än loggan.
 

Gert8

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Haninge
HBK-Nr
8
Medlemskap
2024
Sv: Känna igen varandra på vägen?

Hej Gunnar
På di stora bakarna skulle vi behöva www.husbilsklubben.se
som en streamer som går hela bredden nästan L=180 cm
höjd 80-90 mm. transparant och blå "logoblå".
gert8
 

KuMaNi

HBK Medlem
Inlägg
1.331
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2024
Sv: Känna igen varandra på vägen?

Vem är det som arbetar med att ta fram klubbemblemet?
Känns som att det är många som vill visa vilken klubbtillhörighet vi har.

Kurt
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.569
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Känna igen varandra på vägen?

Carina 6, det är ingen synvilla, märket är något mindre på höjden (80 mm) än texten (90 mm). Detta är bara provisoriskt gjort för att visa hur det kan se ut.
Det färdiga märket bör vara minst 100 mm högt och blir då ca 285 mm brett.

Till andra som väntar på dekalen, det är på gång vet jag, men eftersom det nu är många tryckerier som håller stängt till efter 13-helgen så händer inte mycket innan dess.

Det är inte jag som har hand om det, men för mig är det viktigare att vi får fram ett vackert och klatschigt märke än att det går snabbt. Hav´tålamod.
 
Toppen