• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Jula 7" bilstereo med backkamera

F

F.d. 55993

Guest
Hej.
Är det någon som försökt att montera backkamera till Jula bilstereo art. nr. 610 151? Kameran som Jula rekommenderar att använda är art.nr 619 627.
Enligt Jula skall de passa ihop med stereon och inte använda originalmonitorn.
//Leffe
 

EPersson

HBK Medlem
Inlägg
1.576
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2024
Sv: Jula 7" bilstereo med backkamera

Enligt instruktionsböcker till stereo o kamera ska det funka. kameran drivs av 12V och har RCA kontakt. Stereon har ingång för RCA och har styrkabel för backkamera. Så ja det går, men ingen garanti varken för funktion eller kvalité.
Men Jula lämnar ju garanti så testa, billigare finns väl inte ;-).
 

Yngve Pettersson

HBK Medlem
Inlägg
74
Kommun
Linköping
HBK-Nr
18825
Medlemskap
2024
Sv: Jula 7" bilstereo med backkamera

Jag ville ha en extra kamera (kina import) för att titta på trafiken bakom och har kopplat den till JULA radion, tycker att displayen är för dålig att använda som "master" dock duger den för typ kamera för att manövrera gråvatten utlopp över brunn.
Displayen kan behöva en skärm har inte prövat det ännu.
Jag har även en "ordinarie" backningskamera med egen display.
 
F

F.d. 55993

Guest
Sv: Jula 7" bilstereo med backkamera

tack, men var kommer styrkabeln till backkameran in i sammanhanget? RCA ingång verkarvara klart, men styrkabeln, var kopplar du den?
 
Toppen